حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
استاندار سمنان:

دفاع مقدس صحنه بروز افتخارات و ایثارگری است

دفاع مقدس صحنه بروز افتخارات و ایثارگری است

استاندار سمنان گفت:امروز دفاع مقدس برای تمامی آزادی‌خواهان و جهان اسلام به‌عنوان یک الگو دنبال می‌شود، و دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران صحنه بروز افتخارات، عزت، اقتدار و ایثارگری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ سید محمدرضا هاشمی در آیین رژه نیروهای مسلح استان سمنان که به مناسبت آغاز چهل و سومین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سمنان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دین‌داری، آرمان‌خواهی، ایثار و ازخودگذشتگی، مقاومت و شهادت است و همه این ارزش‌ها گنجینه فرهنگ ایثار و شهادت را شکل می‌دهند.

 

وی گفت: دفاع مقدس از ماندگارترین حماسه‌های ملت دین‌دار و شهید و با بصیرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

 استاندار سمنان بیان کرد: دفاع مقدس پیامدها و دستاوردهای ارزشمند و عظیمی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی برای کشور به ارمغان آورد.

 

هاشمی بیان کرد: جنگ تمام‌عیاری که نظام سلطه به‌واسطه رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران باهدف سرنگونی نظام فراهم کرده بود که در رأس همه این اهداف دشمن به سرکردگی نظام سلطه – آمریکا - بحث سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران بود، نه‌تنها نظام سلطه و حزب بعث به اهداف پلید خود دست نیافت، بلکه دستاوردهای بی‌نظیری در قالب فرهنگ ایثار و شهادت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم شد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز دفاع مقدس برای تمامی آزادی‌خواهان و جهان اسلام به‌عنوان یک الگو دنبال می‌شود، تصریح کرد: دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران صحنه بروز افتخارات، عزت، اقتدار و ایثارگری است.

 

هشت سال دفاع مقدس باعث تقویت روحیه اعتمادبه‌نفس و خودباوری، شکوفایی و استعدادیابی، رشد فضائل اخلاقی و معنوی شد. استاندار سمنان اظهار کرد: آن‌ها که آن دوران را درک کرده‌اند می‌دانند، فضای کشور فضای معنوی بود و در شب‌های عملیات نه فقط در سنگرها رازونیاز و معنویت حاکم بود؛ بلکه در محلات و روستاها و شهرها و مساجد معنویت پررنگ‌تر بود.

 

هاشمی با بیان اینکه دفاع مقدس باعث افزایش انسجام اجتماعی، تحکیم وحدت ملی و تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی ایران و ایجاد الگوی مبارزه برای دیگر کشورهای اسلامی شد، گفت: امروز اگر ما در اینجا جمع شده‌ایم و رزمایش اقتدار هشت سال دفاع مقدس را به نمایش می‌گذاریم به جهت یادآوری هشت سال ایستادگی، خودباوری و ایثار و مقاومت است.

 

وی بیان کرد: اگر ریاست‌جمهور در سازمان ملل به سخنرانی می‌پردازند باید گفت این روحیه اقتدار ریاست‌جمهور برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

 استاندار سمنان با بیان اینکه اگر کلام وحی در سازمان ملل به نمایش گذاشته می‌شود، برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: امروز نگاه جهان اسلام و تمام آزادی‌خواهان جهان به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

هاشمی با اشاره به اینکه ایران امروز در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی و هوافضا حرفی را برای گفتن دارد، گفت: همه این پیشرفت‌ها را مدیون رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های هشت سال دفاع مقدس هستیم.

 

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب کشور حتی توان تهیه یک سلاح را نداشت؛ اما امروز به‌عنوان هشتمین کشور دنیا در حوزه تولیدات و صادرات تسلیحات نظامی هستیم و این‌ها همه برگرفته از اندیشه خودباوری و استعدادیابی در هشت سال دفاع مقدس است.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز عزت و اقتدار کشور را مدیون شهدا و نعمت ولایت و رهبری و هدایت‌ها و پشتیبانی مردم هستیم، گفت: یکی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بیداری اسلامی در جهان اسلام است. هاشمی تصریح کرد: خدا را شاکریم در حوزه دیپلماسی خارجی عزتمندانِ ورود پیدا کردیم که آن هم برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

 وی ضمن قدردانی از نیروهای مسلح استان سمنان و مردم با بصیرت این استان اظهار کرد: اگر شاهد امنیت پایدار در استان سمنان هستیم همه را مدیون حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها و بصیرت مردم این استان و وحدت و انسجام و صمیمیت ارکان امنیتی استان سمنان هستیم.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه این استان پایلوت امنیت، وحدت و انسجام و صمیمیت در کشور است، تأکید کرد: بالاترین نعمتی که در استان سمنان وجود دارد، نعمت وحدت، وفاق و صمیمیت برای خدمت به مردم است.

 

بر اساس این گزارش، هم‌زمان با ۳۱ شهریور و نخستین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح در سمنان برگزار شد. به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس، آیین رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح استان سمنان با شعار محوری "ما متحدیم" هم‌زمان با سراسر کشور و در حضور استاندار و فرماندهان سپاه، ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان سمنان، نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان ارشد استانی و اقشار مختلف مردم در سمنان برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های نیروهای مسلح سپاه، ارتش، فرماندهی انتظامی و بسیج با رژه از مقابل جایگاه اقتدار خود را برای دفاع از انقلاب و کشور به نمایش گذاشتند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از