حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد:

ذخیره‌سازی ۳۰۰ نمونه خون بندناف

ذخیره‌سازی ۳۰۰ نمونه خون بندناف

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از انعقاد بیش از 300 قرارداد ذخیره‌سازی خون بندناف در استان سمنان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در نشست خبری پیش از ظهر امروز با اصحاب رسانه و مطبوعات که به‌مناسبت  فرارسیدن ۱۶ مرداد، چهل و چهارمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد به تشریح مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات و دستاوردهای شاخص این نهاد پرداخت و گفت: شعار سال جاری با عنوان «جهاد دانشگاهی، الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان» است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان سمنان، در راستای تحقق اهداف عالی دانشگاه‌ها و گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در میان دانشگاهیان از سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: این نهاد انقلابی توانست ضمن همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز اجرایی دولتی و مراکز تحقیقاتی و صنعتی استان فعالیت‌های فرهنگی و طرح‌های بنیادی و کاربردی متعددی را با موفقیت اجرا کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان سمنان در حال حاضر دارای معاونت‌های فرهنگی، پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی است، این واحد با توجه به برنامه چشم‌انداز جهاد دانشگاهی و سند توسعه استان سمنان گام‌های مثبت و خوبی در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی برداشته است و برنامه توسعه خود را نیز برای سال‌های پیش رو در سال جاری تدوین کرده است.

منصفی‌راد با اشاره به دستاوردهای پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی استان سمنان در یک سال گذشته گفت: در حوزه پژوهش و فناوری در بخش شیمی و فراوری مواد معدنی به دانش فنی، ثبت اختراع و تولید اولین کود هفت جزئی دنیا و مالچ معدنی زیست‌سازگار دست‌یافته‌ایم.

وی ازجمله دستاوردهای این نهاد را در حوزه پزشکی اجرای طرح تولید تاندون با استفاده از نانوکامپوزیت بیومیمیتیک بر پایه گرافن، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تأسیس مرکز تجاری‌سازی نانو بیوتکنولوژی و پزشکی بازساختی جهاد دانشگاهی در شهرستان مهدی‌شهر، اخذ موافقت اصولی درمانگاه‌های دیابت، مرکز جامع‌ ترمیم زخم و درمانگاه تخصصی داخلی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و معرفی پروژه مرکز درمان ناباروری  به‌عنوان طرح شاخص جهاد دانشگاهی سمنان در مصوبات سفر دور دوم ریاست محترم جمهور به سمنان عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در راستای اجرای پروژه  تشخیص بر پایه پزشکی مبتنی بر فرد خبر داد و گفت: عضویت در شبکه ملی تشخیص و غربالگری سرطان، شبکه‌سازی در حوزه پزشکی بازساختی با پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و انعقاد بیش از 300 قرارداد ذخیره‌سازی خون بندناف در استان سمنان از دیگر اقدامات و دستاوردهای این نهاد طی یک سال گذشته است.

منصفی راد همچنین گفت: در حوزه کشاورزی و علوم دامی نیز جهاد دانشگاهی استان سمنان اقدام به افتتاح مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دام سبک با حضور وزیر کشور، تولید زئوتیمول با نام تجاری تیموفیکس مکس (به‌عنوان محرک رشد و توکسین بایندر) و ارائه طرح مطالعاتی تبدیل شهرستان مهدی‌شهر به قطب دامپروری کرده است.

وی به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده جهاد دانشگاهی استان سمنان در حوزه آموزش و کارآفرینی اشاره کرد و ازجمله آن را برگزاری دوره‌های کارفرمایی ویژه 20 دستگاه اجرایی و برگزاری 60 دوره آموزشی برای 5 هزار و 58 نفر، برگزاری دوره‌های آزاد در مجموع 280 عنوان دوره عمومی و تخصصی جهت فراگیران آزاد برای 12 هزار فراگیر برشمرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: 6 دپارتمان تخصصی زبان‌های خارجه، کامپیوتر، فنی مهندسی، پزشکی، هنر و علوم انسانی) در حوزه آموزش مهارت‌های تخصصی و اشتغال محور در جهاد دانشگاهی استان سمنان فعالیت دارد.

وی از برگزاری بیش از 16 آزمون استخدامی با شرکت 10 هزار و 269 داوطلب و سهمیه جذب یک هزار و 373 نفر خبر داد.

وی گفت: بیش از 15 طرح نظرسنجی ملی و انجام بیش از 20 طرح نظرسنجی استانی طی دو سال گذشته و طرح‌های نظرسنجی (انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی)  با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان به دستاوردهای حوزه تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان این نهاد اشاره کرد و گفت: در بخش صنایع فرهنگی تفاهم‌نامه سه‌جانبه با پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهت تأسیس پردیس در استان سمنان منعقد شده است و همچنین در بخش اقتصاد دانش‌بنیان موفق به اخذ مجوز ثبت دو شرکت  فراوری مواد معدنی و  پزشکی بازساختی از سازمان «ستفا» شده‌ایم.

منصفی راد ازجمله دیگر دستاوردهای شاخص و اولین‌های این واحد را ثبت اختراع و تولید چهار محصول فناورانه و دانش‌بنیان، رونمایی از ماده اولیه تولید تاندون مصنوعی با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، میزبانی جهاد دانشگاهی به‌عنوان پایگاه طرح کانکت (حمایت از متخصصان ایرانی خارج از کشور)، تصویب طرح‌های این نهاد با عنوان توسعه طرح‌های علمی و زیرساختی جهاد دانشگاهی استان سمنان در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان و حضور جهاد دانشگاهی سمنان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی مدیریت بحران (ایران قوی)،  ایران اکسپو و آبادگران و معرفی محصولات فناورانه عنوان کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از