حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
کارشناس مسائل مذهبی:

راهپیمایی اربعین تمدن‌ساز است

راهپیمایی اربعین تمدن‌ساز است

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حماسه‌سازی می‌کند، گفت: پیاده‌روی اربعین مقدمات ظهور را فراهم ساخته و این برنامه تمدن‌ساز است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی ملکیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اهمیت نهضت اربعین گفت: اربعین‌ از آن جهت دارای اهمیت است که در این‌ روز مردم سراسر دنیا با پیاده‌روی اربعین حماسه‌سازی کرده و سبب می‌شوند نهضت‌ حسینی برای همیشه‌ جاودانه‌ و ماندگار شود.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر این نهضت تداوم پیدا نکند و بنیان نهضت اربعین سست شود نسل‌های بعد، از نهضت شهادت، عاشورا و اربعین دستاوردی کسب نمی‌کنند و حقِ مطلب نهضت‌ها بر زمین می‌ماند. 

وی در ادامه افزود: این روزها روز‌های نزدیک شدن به اربعین است و مردم مسلمان و شیعه از همه جا با پای پیاده به سوی کربلا عازم هستند، بعضى از بصره، بعضى از مرزها، بعضى از شهرهاى دیگر، پیاده راه مى‌اُفتند و حرکت می‌کنند که این حرکت سرشار از عشق و ایمان است. 

ملکیان خاطرنشان کرد: کسانى که این راه را با تمام سختی‌هایش طى می‌کنند و این حرکت را عاشقانه و مؤمنانه انجام می‌دهند در حال انجام حسنه‌اى بزرگ هستند و حرکت آن‌ها شعار لا تُحِلّوا شَعائِرَ الله را به دنبال دارد.

وی همچنین تأکید کرد: این حرکت عظیم از ایران، از هند، از اروپا، حتّى از آمریکا و کشورهاى اسلامی دیگر شکل می‌گیرد و مردم از راه‌هاى دور در این راه‌پیمایى شرکت می‌کنند و در طول مسیر حرکت مردم عراق با کمال بزرگوارى و محبّت از زائران پذیرایی می‌کنند.

 ملکیان عنوان کرد: در مسئله قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا اگر یک تحليل ظاهرى بر این قضیه داشته باشیم، قیام امام حسین (ع)، قيام عليه حكومت فاسد و ضدّ مردمى يزيد بود؛ اما به باطن این قیام بنگریم، يك قيام براى ارزش‌هاى اسلامى و براى معرفت و براى ايمان و براى عزت است.

 وی با بیان اینکه دشمن از ابتدا سعی در نابودی نهضت عاشورا و اربعین داشته است، گفت: دشمنان اسلام در هیچ برحه‌ای از زمان بیکار نبوده و مدام برای دین‌ستیزی و نابودی نهضت‌های اسلامی نقشه می‌کشند، حال هنر ما این است که نقشه‌ دشمن، توطئه‌هایش و نقاطی را که آماج حمله‌ قرار می‌دهد، بشناسیم و برای خنثی کردن کار دشمنان کاری انجام دهیم. 

انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از