حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رزمنده دوران دفاع مقدس:

سمنانی‌ها طلایه‌داران عملیات مرصاد بودند

سمنانی‌ها طلایه‌داران عملیات مرصاد بودند

جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: سمنانی‌ها اولین نیروهای سازماندهی‌شده تیپ قائم آل‌محمد (عج) بودند که منافقین را در تنگه چهارزبر زمین‌گیر کردند.

اسماعیل قاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به حمله مجدد حزب بعث عراق پس از چند روز از گذشت پذیرش قطعنامه توسط جمهوری اسلامی ایران، گفت: صدام با تصورات مادی خود گمان می‌کرد که توان رزمندگان اسلام تحلیل رفته به همین خاطر حمله مجددی را در جنوب کشور به راه انداخت.

جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به گمراه‌کننده بودن این حمله برای سرگرم‌کردن نیروهای ایرانی جهت حمله‌ای بزرگ‌تر، افزود: منافقین می‌خواستند در غرب کشور تحت یک عملیات حساب شده با تمام قوا به اهداف شوم خود دست یابند.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه عملیات مرصاد نماد عزت و مقاومت ملت ایران است، اظهار کرد: عملیات مرصاد مقابله همه‌جانبه‌ای بود که منافقین با حساب و کتاب خودشان آمده بودند ولی شکست خوردند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن‌چنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه بیاید، گفت: سپاه قائم آل محمد استان سمنان نقش کلیدی در ایستادگی و مقابله با منافقین داشت.

این رزمنده سمنانی همچنین تصریح کرد: اولین نیروهای سازماندهی‌شده تیپ قائم آل‌محمد (عج) توانستند منافقین را در تنگه چهارزبر زمین‌گیر کنند.

قاسم‌پور با اشاره به ساخت خاکریز در تنگه چهارزبر توسط رزمندگان استان سمنان، بیان کرد: رزمندگان اسلام با اتحاد و همدلی و تحت رهبری واحد ولایت‌فقیه توانستند به موفقیت دست یابند.

وی همچنین تصریح کرد: اگر منافقین در شهر کرمانشاه وارد می‌شدند تعداد شهدا بیشتر می‌شد و شهر را در دست می‌گرفتند که رزمندگان با مقاومت مانع پیاده‌سازی نقشه آن‌ها شدند.

این جانباز سمنانی با بیان اینکه زمین‌گیر شدن منافقین در تنگه چهارزبر کار آن‌ها را تمام کرد، گفت: شهید علی صیاد شیرازی در عملیات مرصاد نقش بسزایی در مقابله با منافقین داشت.

قاسم‌پور با بیان اینکه استان سمنان ۶۸ شهید در عملیات مرصاد تقدیم کرده است، گفت: ۴۰ رزمنده استان سمنان در پشت خاکریز و در تنگه چهارزبر شهید شدند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از