حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان سمنان:

دشمن به دنبال مدیریت افکار جوانان است

دشمن به دنبال مدیریت افکار جوانان است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان سمنان گفت: در جنگ شناختی ابزار اصلی رسانه‌ها هستند که دشمن با توپخانه‌های دروغ‌پردازی در حال فریب‌دادن ذهن جوانان است.

 علی خالقیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با اشاره به اینکه از سال ۱۳۴۳ که امام خمینی (ره) ندای انقلاب اسلامی را طنین‌انداز کردند استکبار جهانی در مقابل ایران ایستاد تا بتواند با راهبردها و دکترین نظامی مختلف انقلاب اسلامی را شکست دهد که موفقیتی برای آنان حاصل نشد، اظهار کرد: آمریکا در جنگ سخت تجزیه‌طلبانه، فتنه‌های مختلف و حتی با هم گروه کردن تعدادی از کشورهای همسایه جهت مقابله با کشور ایران اقدام کرد.

خالقیان افزود: انقلاب اسلامی ایران راه خود را به‌گونه‌ای ادامه داد که با رهبری حضرت امام (ره) و پیوند بین امام و امت با شکل‌گیری جبهه مقاومت و محکم‌شدن این پیوند مردم پای انقلاب اسلامی ایران ایستادند.

وی اظهار کرد: در جنگ شناختی ابزار اصلی رسانه‌ها هستند که دشمن با توپخانه‌های دروغ‌پردازی در حال فریب‌دادن ذهن جوانان است و با دروغ‌های فراوان قصد فریب نوجوانان و جوانان جهت مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان سمنان افزود: در سال گذشته نیز با مرگ یک شخص دشمن از این اتفاق سوءاستفاده کرد تا بتواند ثبات کشور را با اخلال مواجه کند اما مردم مانند همیشه با بصیرت وارد میدان شدند و گوش‌به‌فرمان ولایت‌فقیه باعث شکست توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان شدند.

 خالقیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اظهار کرد: دشمن در اغتشاشات سال گذشته محاسبات خوبی را برای مقابله با ملت ایران ارزیابی کرده بود؛ اما در محاسبات غلط خود مردم ایران را نشناخته بود و به دلیل نداشتن شناخت نسبت به ملت ایران همه برنامه‌های آمریکا با شکست مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در تمام طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود بیشتر نسل نوجوان و جوان ایرانی را در فضای مجازی و رسانه‌ها مورد هدف قرار داده است که برای شکست دشمن و امنیت نوجوانان و جوانان از این صدمات، صداوسیما به‌عنوان یک مرجع رسانه‌ای قوی، فاخر و تولیدکننده محتوا می‌بایست دقیق‌تر در این زمینه وارد عمل شود.

مسئول بنیاد تعاون بسیج استان افزود: در سال اول شروع جنگ تحمیلی کشور ایران در حالت دفاعی وارد میدان شد در زمان کنونی فضای مجازی در همین حالت دفاعی قرار دارد؛ و این در حالی است که رسانه‌ها می‌بایست با قدرت بازدارندگی بر موضوعات و مشکلات تسلط پیدا کنند تا از این موانع عبور کنیم.

خالقیان در پایان خاطرنشان کرد: در فضای مجازی سرعت عمل می‌بایست به‌گونه‌ای باشد که با اقدام سریع و به‌موقع روایت اول از آن ما باشد اما در اتفاقات گذشته چون روایت‌های اول همراه با دروغ‌های دشمن بود کشور دچار چالش شد به‌طوری که دشمن برای هر اتفاق جزئی دروغ بزرگی را طراحی و منتشر می‌کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از