حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
خطیب نماز جمعه سمنان:

روحیه انقلابی و حماسی شهدا ادامه دارد

روحیه انقلابی و حماسی شهدا ادامه دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه پیام شهیدان مقاومت، ایثار، پایداری دین و مبارزه با ظلم است، اظهار امیدواری کرد روحیه انقلابی و حماسی که شهدا به بدنه جامعه تزریق می‌کنند تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ آیین سیاسی عبادی نمازجمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اولوالعزم حضرت عیسی (ع) گفت: دین اسلام دستورهای مترقی به پیروان خود داده است که به مسلمان بودن خود افتخار می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: بر پایه دستورهای دین مبین اسلام ایمان داشتن به همه پیامبران الهی واجب است و همه پیامبران از جمله حضرت عیسی (ع) نیز بشارت آمدن حضرت محمد (ص) را داده‌اند و بیشترین افراد متدین و مؤمن در سراسر عالم به دین حضرت مسیح (ع) تعلق دارند.

خطیب نمازجمعه سمنان خاطرنشان کرد: برخی‌ها با دروغ آن حضرت را با تحریف به دیگران معرفی کرده‌اند که ایشان اهل مبارزه با ظلم نبوده است؛ این در حالی است که در قرآن شریف به مبارزه آن حضرت با ظالم و ظالم تأکید شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به آیین باشکوه تشییع ۲۸۰ شهید خوشنام در سراسر کشور طی هفته جاری اظهار کرد: شماری از این شهیدان هم به همراه تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در سرتاسر استان سمنان با همراهی بخش‌های مختلف مردمی از جمله هیأت‌های مذهبی تشییع و خاک‌سپاری شدند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه پیام شهیدان مقاومت، ایثار، پایداری دین و مبارزه با ظلم است، اظهار امیدواری کرد روحیه انقلابی و حماسی که شهدا به بدنه جامعه تزریق می‌کنند تداوم داشته باشد.

وی در رابطه‌ با آیین شب یلدا به‌عنوان طولانی‌ترین شب سال و روز جاری به‌عنوان کوتاه‌ترین روز سال گفت: طبق آیه‌ها و روایت‌ها روزها و شب‌ها با یکدیگر تفاوتی ندارند و آنچه مهم است اینکه وقتی در روز قیامت از ما سؤال می‌شود سرافکنده نباشیم.

خطیب نمازجمعه با بیان اینکه یکی از پرسش‌ها در روز قیامت این است که عمرمان را کجا مصرف کردیم؟ گفت: افرادی که وقت خود را صرف کمک به نیازمندان و دیگر کارهای خوب کرده‌اند سربلند خواهند بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی یکی دیگر از پرسش‌ها در روز قیامت را نحوه گذراندن جوانی یادآوری کرد و افزود: برای مثال وضعیت جوانان مؤمن و انقلابی سمنانی که شب گذشته را در کنار معراج‌الشهدا گذراندند و افرادی که شب خود را با گناه سپری کردند مشخص است.

وی ضمن اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهیدان گفت: تربیت حماسی و تحویل حضرت ابوالفضل (ع) به جامعه یکی از اقدام‌های بسیار بزرگ حضرت ام‌البنین (س) است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: تربیت حماسی به معنی مقابله با ظلم و ظالم و پرورش فرزندان شجاع است و نمونه آن مادران مدافعان حرم هستند.

خطیب نماز جمعه سمنان با تبریک هفته حمل‌ونقل و قدردانی از فعالان این بخش خاطرنشان کرد: شمار زیادی از مردم استان سمنان خود و وسیله نقلیه‌شان را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی وقف دفاع از دین و مهین اسلامی کردند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از