حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس فدراسیون تکواندو:

سال گذشته 170 مدال کسب کردیم

سال گذشته 170 مدال کسب کردیم

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: در سال گذشته حاصل تلاش نمایندگان تکواندو ایران در ۲۱ رویداد جهانی، آسیایی، گرنداسلم، گرندپری و … در رده‌های سنی مختلف کسب نزدیک به ۱۷۰ مدال طلا، نقره و برنز بود.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، هادی ساعی گفت: مهم‌ترین هدف‌گذاری ما در سال ۱۴۰۲ کسب سهمیه المپیک بود و برنامه‌ریزی‌ها در همین راستا صورت گرفت، خدا شکر پایان شیرینی برای آن رقم زده و موفق شدیم در روزهای پایانی سال سهمیه‌های حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کامل کنیم.

وی در ادامه افزود:  در مجموع دو بخش بانوان و آقایان چهار سهمیه کامل را کسب کردیم. ضمن اینکه برای اولین‌بار در تاریخ حضور ورزش تکواندو در این رویداد مهم دو سهمیه در بخش بانوان به دست آوردیم. 

ساعی همچنین ابراز کرد: تمام تلاش خود را خواهیم داشت که در سال جدید در بین فدراسیون‌هایی باشیم که در المپیک به مدال رسیده و مردم ایران را خوشحال کنیم. 

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران ادامه داد: فکر می‌کنم در بین همه فدراسیون‌ها، تکواندو بیشترین اعزام‌ها را داشت، ۱۴۰۲ سال سخت و پرترافیکی برای تکواندو بود که با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با موفقیت به سرانجام رسید. 

وی بیان کرد:  به لحاظ مالی در تنگنا قرار داشتیم که مسئولان ورزش کشور بخصوص وزیر محترم با دستورات و پیگیری‌های خود خیلی از مشکلات را رفع کرد و به‌نوعی مسیر پیش‌رو را برای رسیدن به اهداف از پیش طراحی شده هموار کرد.

رئیس فدراسیون تکواندو افزود: حاصل تلاش نمایندگان تکواندو ایران در ۲۱ رویداد جهانی، آسیایی، گرنداسلم، گرندپری و … در رده‌های سنی مختلف کسب نزدیک به ۱۷۰ مدال طلا، نقره و برنز بود، مدال طلای ناهید کیانی در مسابقات قهرمانی جهان و قرارگرفتن تیم ملی بانوان روی سکوی پنجم جهان از بهترین نتایجی بود که سال گذشته برای نخستین‌بار در تاریخ تکواندو ایران رقم خورد.

ساعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام تمرکز فدراسیون روی موفقیت در بازی‌های المپیک قرار دارد. برای تکواندوکارانی که کسب سهمیه کرده‌اند و آنها که می‌توانند در این مسیر به تکواندو ایران کمک کنند برنامه‌ریزی کرده‌ایم و گام ‌به‌ گام پیش می‌رویم، البته مسابقات قهرمانی آسیا را نیز اردیبهشت‌ماه و پیش از المپیک داریم. مسابقات نوجوانان جهان، گرندپری و گرند سلم هم خواهیم داشت. 

وی با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام اظهار داشت: این رقابت‌ها در فاصله زمانی مناسب تا بازی‌های المپیک برگزار می‌شود و اغلب کشورها برای آخرین ارزیابی‌ها از نفرات المپیکی تیم ملی خود را هماهنگ می‌کنند. ما هم در همین راستا پیش می‌رویم. 

وی در پایان گفت: جوانان بسیار خوبی را در اختیار داریم که توانایی بالایی برای کسب موفقیت دارند. اما شرایط المپیک‌ها متفاوت با رقابت‌های دیگری است که نمی‌توان در مورد نتایج صحبتی کرد؛ اما با وجود جوانان مستعد و پر انرژی تمام تلاش خود را برای شادکردن مردم به کار خواهیم گرفت. 

منبع:خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از