حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
معاون اقتصادی استاندار سمنان :

سرمایه‌گذاری خارجی ۹ برابر افزایش یافت

سرمایه‌گذاری خارجی ۹ برابر افزایش یافت

معاون اقتصادی استاندار گفت: سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری تحقق یافت که در سال جاری به 17/5 میلیون دلار افزایش‌یافته که موجب افزایش ۹ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» ؛  مصادف با اولین روز ایام فرخنده دهه فجر آیین افتتاح هم‌زمان و آغاز عملیات پروژه‌های اقتصادی و عمرانی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در محل سالن همایش‌های شهید مطهری اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان برگزار شد.

در این جلسه افتتاحیه نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان، فرماندار سمنان، معاونت امور هماهنگی و اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولین استانی و عامه مردم حضور داشتند.


 ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های عمرانی

 جعفر مرادی حقیقی در این آیین به بیان دستاوردهای مجموعه مربوطه منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان پرداخت و گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نسبت به سال گذشته توانسته گام‌های بلندتری را جهت پیشرفت و به سرانجام رساندن اقدامات در دست اجرا بردارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در ادامه تصریح کرد: در اوایل انقلاب در روستاهای جنوب شهرستان سمنان گردوغبار به نحوی بود که شب‌ها زمانی که برای استراحت درهای خروجی را می‌بستند صبح به دلیل تجمع شن و ماسه در پشت درب خروجی می‌بایست از پنجره خارج شوند تا بتوانند شن و ماسه را از جلوی درب خروجی پاک‌سازی کنند.

مرادی حقیقی تصریح کرد: اما امروزه در دولت انقلابی باهمت و فعالیت‌های جهادی همکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مشارکت خوب مردم اعتباراتی که بالغ بر چندبرابر در سفر ریاست‌جمهوری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار تماماً برای فعالیت‌های عمرانی کرده‌ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: طی تلاش‌ها و جلسات استاندار با مسئولین مربوطه اعتبارات اداره کل منابع طبیعی افزایش چشمگیری داشته، به‌طوری که در شهرک صنعتی سمنان هرساله در فصل بهار با بارندگی در شهرک صنعتی سیل رخ می‌داد؛ اما با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته سیلی رخ نداده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: طی دریافت اعتبارات مبلغ ۵۰ میلیارد تومان جهت افتتاح و به سرانجام رساندن ۶۳ پروژه تقدیم مردم استان سمنان خواهد شد و امید است مردم جهت تکمیل کاشت یک میلیارد درخت در راستای تولید اکسیژن همکاری داشته باشند.

افزایش ۹ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری

 محمدرضا صادقی نیز پیرامون اقدامات سیاسی، عمرانی، امنیتی و اقتصادی صورت‌گرفته استان سمنان گفت: در این ایام با احتساب پروژه‌های اقتصادی و عمرانی مجموعه استان ۷۶۹ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که اعتبار این پروژه‌ها ۴ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان است که نسب به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: در پروژه‌های کلنگ‌زنی ۷۹ پروژه عمرانی و اقتصادی باارزش ۲ هزار ۸۱۱ میلیارد تومان با ۵۳ درصد افزایش بودجه و سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته است کلان پروژه‌های سرمایه‌گذاری دهه فجر که در سفر ریاست‌جمهوری به استان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در حوزه اقتصادی بحث سرمایه‌گذاری خارجی طی سال گذشته ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری اقتصادی تحقق یافت که در سال جاری این سرمایه‌گذاری به  17/5 میلیون دلار افزایش‌یافته است که موجب افزایش ۹ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ شده است.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از