حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان سمنان:

سمنانی‌ها روزانه 2/5 تن شیر مصرف می‌کنند

سمنانی‌ها روزانه 2/5 تن شیر مصرف می‌کنند

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان سمنان گفت: سرانه مصرف شیر در سمنان از میانگین کشوری بالاتر است و مردم سمنان روزانه 2/5 تن شیر مصرف می‌کنند.

محمدعلی طاهریان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در خصوص افزایش قیمت شیر خام در سطح استان سمنان گفت: نرخ جدید شیر خام هنوز اعلام نشده است و در حال حاضر قیمت هر کیلو شیر خام در مقابل درب دامداری 15 هزار و 700 تومان و قیمت فروش آن بر اساس مصوبه صنعت و معدن و تجارت 17 هزار و 200 تومان است.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان سمنان در توضیح علت افزایش قیمت شیر خام افزود: تمامی عوامل تولید شیر خام با توجه به تورم افزایش قیمت داشته و مهم‌ترین عامل آن یعنی قیمت نهاده‌ها نیز از ابتدای سال جاری تاکنون 30 درصد افزایش قیمت داشته است.

این مقام مسئول همچنین علت دیگر افزایش قیمت شیر خام را بی‌رغبتی دامداران نسبت به نگه‌داری دام‌های خود عنوان کرد و اظهار داشت: با افزایش قیمت گوشت قرمز دامداران ترجیح می‌دهند دام‌های خود را به‌جای نگه‌داری با صرف هزینه‌های گزاف روانه کشتارگاه کرده و سود بیش‌تری را کسب کنند.

بنا به گفته طاهریان در حال حاضر نیز با وجود گذشت 6 ماه از سال جدید تغییر نرخ شیر انجام نگرفته بود که این تأخیر سبب نارضایتی دامداران و ضرر آن‌ها شده است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نزدیک به یک‌سال و نیم است که قیمت شیر خام ثابت مانده است و این افزایش قیمت خواسته تمامی دامداران در سراسر کشور است.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان سمنان از تولید سالانه حدود 170 هزار تن شیر در استان سمنان خبر داد و ابراز داشت: مصرف روزانه شیر خام در سمنان 2/5 تن است. 

بنا به گفته طاهریان مصرف شیر در استان سمنان 2/5 لیتر از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از