حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
یک نخبه علمی در گفتگو با مرآت:

نخبگان به حمایت مسئولان چشم دوخته‌اند

نخبگان به حمایت مسئولان چشم دوخته‌اند

یک نخبه علمی گفت: شرکت دانش‌بنیان در حال تلاش جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مملکت است؛ اما تسهیلات ارائه شده با دوره پرداخت کوتاه‌مدت و سود و تضامین بالایی در نظر گرفته شده که از عهده شرکت نوپای ما برنخواهد آمد.

هومن سعداله مدیرعامل شرکت رویش‌یار با نام تجاری رست‌یار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه سمنان مشغول به فعالیت هستم، گفت: تجهیزات مرتبط با پرورش و برداشت آبزیان نوین و تصفیه آب غزاله پرورش مشغول به فعالیت هستیم. 

وی تصریح کرد: با توسعه سبد محصولات و عرضه دستگاه‌های جدید به بازار حوزه فعالیت شرکت گسترش یافت و به تصفیه آب و پساب هم ورود پیدا کردیم.

مدیرعامل شرکت مبتکران صنعت رویش یار به بیان تجربیات و شروع فعالیت خودپرداخت و افزود: علاقه به
 موضوع پرورش جلبک‌ها و فیتوپلانگتون‌ها که از روش‌های جدید آبزی‌پروری در دنیا شناخته می‌شود سبب شد تا فعالیت‌های تحقیقاتی ما برای شناخت بهتر پرورش آبزیان توسعه پیدا کند.

این نخبه علمی اظهار کرد: طی تحقیقات متوجه شدیم در کشور تجهیزات مرتبط با پرورش و برداشت با مشکل مواجه است و در این زمینه خلأ وجود دارد و با توجه‌ به تحصیلات مهندسی مکانیک و حوزه مدیریت و بازاریابی تصمیم گرفتیم محصولاتی را به بازار عرضه کنیم و نیاز کشور را دراین‌خصوص برطرف سازیم.

این کارآفرین افزود: شروع تحقیقات از وسایل شخصی همچون رایانه و لپ‌تاپ صورت گرفت و با راه‌اندازی انباری منزل به‌عنوان کارگاه به ساخت نمونه‌های اولیه دستگاه‌ها در داخل حیاط منزل پرداختیم.

 وی اظهار کرد: قطعات را در تراشکاری تهیه می‌کردیم و مونتاژ دستگاه‌ها داخل حیاط منزل صورت می‌گرفت و بعد از تست اولیه مبنی بر سالم‌بودن دستگاه، برای استفاده از امکانات و مزایای پارک علم و فن آوری طرح را به داخل دانشگاه سمنان انتقال دادیم که همین اقدام مورد استقبال مسئولین دانشگاه قرار گرفت.

 

مدیرعامل شرکت مبتکران صنعت رویش یار در ادامه افزود: با استقرا در طی این ۲ سال موفق به جذب مشتریانی در سطح کشور و رفع نیازهای آنان شده‌ایم و در فروش محصولات موفق شده‌ایم. علاوه بر محصولات مرتبط با جلبک در حوزه آبزی‌پروری برای تصفیه آب استخرهای پرورش ماهی نیز محصولاتی ارائه داده‌ایم که تثبیت ذرات معلق کاربردهای مختلفی در حوزه شیلات و آب استخرهای کشاورزی و گلخانه‌ای و تسویه ذرات معلق پس‌آب‌ها دارد.

این نخبه علمی خاطرنشان کرد: چون محصولات ارائه شده نمونه مشابهی نداشته است و نیاز قابل‌توجهی از مشتریان را برطرف کرده است و محصولات موردتوجه سازمان‌های مختلف قرار گرفته است.

 سعداله در ادامه افزود: با حضور در رویدادهای مرتبط با شیلات از طرف مرکز تحقیقات شیلات ایران به‌عنوان فن‌آوری نوین شیلاتی موفق به کسب رتبه در سال ۱۴۰۱ شدیم و در رویداد کشاورزی دانش‌بنیان از طرف مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان به‌عنوان طرح برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتیم.

 مدیرعامل شرکت مبتکران صنعت رویش‌یار در رابطه‌ با مشکلات پیشرو اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال معرفی محصول نوین به جامعه هستند و این شرکت‌ها سابقه بالایی در کارنامه خود ندارند و ممکن است جامعه در مقابل پذیرش این محصولات واکنش مثبتی نشان ندهند.

 سعداله در ادامه با ارائه راهکار افزود: جهت عرضه محصولات نوین تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا بتوان با روشی بهتر محصولات را به جامعه هدف معرفی کنیم که سازمان جهادکشاورزی و سازمان‌های مرتبط در معرفی محصولات به جامعه هدف با روش‌های خود نقش پررنگ‌تری را می‌توانند ایفا کنند.

 وی خاطرنشان کرد: بعضاً تسهیلات بانکی که برای شرکت‌هایی مثل ما در نظر گرفته شده با دوره بازپرداخت کوتاه‌مدت، نرخ بهره بالا و سپردن تضامینی مشخص شده است که از عهده شرکت نوپایی مثل ما بر نمی‌آید و انتظار می‌رود تسهیلات با شرایط مناسب‌تری برای توسعه فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تخصیص داده شود.

 در پایان نخبه علمی و مدیرعامل شرکت رویش یار از دستگاه‌ها، نهادها، سرمایه‌گذاران و مسئولین علاقه‌مند خواست جهت توسعه محصولات دانش‌بنیان آنها را مورد حمایت قرار دهند.



انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از