حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام جمعه سمنان:

سونامی کمبود جمعیت کشور را تهدید می‌کند

سونامی کمبود جمعیت کشور را تهدید می‌کند

امام جمعه سمنان گفت: متاسفانه چالش جمعیتی آینده کشور را تهدید می‌کند و برخی سیاست‌های تبلیغی در دهه 70 سبب شده امروز با بحران جمعیت روبرو شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد با اشاره به دهه کرامت و نزدیکی به ولادت امام رضا (ع) گفت: همان‌طور که معظم له فرمودند شیعه وظیفه دارد ائمه را به دنیا معرفی کند و در این مسیر تنها چند ائمه مانند امام حسین و امام علی معرفی شدند و می‌بایست مابقی ائمه مانند امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) نیز به دنیا معرفی شوند.

امام جمعه سمنان در ادامه افزود: اگر ادعای شیعه بودن اهل‌بیت را داریم می‌بایست معارف اهل‌بیت سبک زندگی و جنبه سیاسی و اجتماعی زندگی آنها را در جامعه پیاده‌سازی کنیم تا برکات و روزی آن سرازیر شود.

وی با اشاره به معضل کمبود جمعیت در کشور و علی‌الخصوص استان سمنان ابراز کرد: استان سمنان جزو سه استان اول کشور از لحاظ  کمبود جمعیت است و از این رو اهمیت فرزندآوری بسیار زیاد است که متأسفانه نقشه‌های شوم دشمنان و استکبار جهانی سبب شده از این موضوع فاصله بگیریم.

مطیعی در ادامه خطبه‌های خود توضیح داد: در سال 1974 کسینجر یک سندی را به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه داد که در آن پیامدهای رشد جمعیت در کشورهای رقیب بیان شده بود که اگر جمعیت انها افزایش پیدا کند زمینه برای رشد اقتصادی کشورها فراهم شده و امکان بهره‌برداری از منابع خام آنها وجود نخواهد داشت.

خطیب جمعه سمنان تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما نیز سیاست‌های غلط دشمن تا اواخر دهه 70 مبنی برتنظیم خانواده و کاهش جمعیت ابلاغ شد و نتایج آن تبلیغات سبب شده امروز با چالش جمعیتی مواجه شویم.

مطیعی با بیان اینکه سونامی سالمندی کشور را تهدید می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه، در کشور ما 3 برابر میانگین دنیا زوج‌های نابارور وجود دارد و همچنین معضل ازدواج در سنین بالا و افزایش طلاق نیز بر مسئله جمعیت در کشور به‌شدت تأثیرگذار است.

وی در خصوص مصوبه اخیر مجلس دررابطه‌با تعطیلی روز شنبه نیز ابراز کرد: روز پنجشنبه در کشور ما از لحاظ عرفی و هویتی یک جایگاهی دارد که بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها مانند زیارت اهل قبور بر اساس آن انجام می‌گیرد.

مطیعی همچنین با اشاره به بررسی کارشناسان اقتصادی عنوان کرد که قطعاً مشکلات اقتصادی در کشور به تعطیل بودن یا نبودن روز شنبه برنمی‌گردد و از سوی دیگر گمرک و تبادلات اقتصادی با دنیا در روزهای تعطیل کشور هم برقرار است.

وی در نهایت اذعان کرد که می‌بایست مسئولان دراین‌خصوص دقت نظر بیشتری به خرج دهند؛ زیرا برخی تصمیمات عواقب جبران‌ناپذیری به همراه  دارد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از