حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

شاخص‌های اختصاص اعتبارات دانش‌آموزی تغییر کند

شاخص‌های اختصاص اعتبارات دانش‌آموزی تغییر کند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بر لزوم بازنگری و تغییر در شاخص‌های اختصاص اعتبارات دانش‌آموزی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، سید جمال وزیری‌محبوب صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی اردوگاه‌های دانش‌آموزی استان سمنان که با حضور رئیس امور اردوگاه‌های وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: نباید تنها شاخص جمعیت دانش‌آموزی مبنای اختصاص سرانه اعتبارات دانش‌آموزی در استان‌ها باشد. وسعت، وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، میزان سواد و بسیاری از شاخصه‌های دیگر می‌تواند به مبنای اختصاص سرانه اعتبارات دانش‌آموزی در استان‌ها افزوده شود.

 وی با اشاره به‌ضرورت انجام نیازسنجی برای توسعه اردوگاه‌های کشور تصریح کرد: باید ابتدا بازتعریفی از شیوه کار اردوگاهی داشته باشیم.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه اردوگاه‌ها باید با توجه‌ به شرایط سنی مخاطبان ساخته شود، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هدف از اردو، تحولی است که باید در مخاطب به وجود بیاید و چه‌بسا که ممکن است این تحول در پارک نزدیک خانه دانش‌آموز روی دهد. پس ضروری است تا نگاه خود را نسبت به اردو و بخش‌های اردویی تغییر دهیم.

 وی با تأکید بر لزوم تدوین طرح جامع احداث، توسعه و تعمیر اردوگاه‌های استانی تصریح کرد: اجرای این طرح باید برای پنج سال برنامه‌ریزی شود تا هرچه زودتر شاهد پویایی این اماکن ارزشمند تربیتی در آموزش‌وپرورش باشیم.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید بر لزوم استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت هنرستان‌ها خاطرنشان کرد: در هنرستان کارگاه برگزار می‌کنیم و از دانش‌آموزان می‌خواهیم اثری را خلق و در پایان آن را کنار بگذرانند تا گروه بعدی از این کارگاه استفاده کنند و همه این‌ها هم هزینه در بردارد.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه باید نگاه خود را به اردوگاه و تفریحگاه فرق دهیم، گفت: باید توجه کنیم که اردوگاه، تفریحگاه نبوده و بالعکس آن نیز صادق است؛ بنابراین باید این دو را از هم متمایز کنیم؛ چراکه دو مکان جدا هستند.

 وزیری‌محبوب با بیان اینکه در عرصه اردوگاه‌ها نیز شرکت دانش‌بنیان نداریم تا استانداردهای خاصی را برای یک اردو تعریف کند، خاطرنشان کرد: بر فرض مثال هدف از برگزاری اردوی یک‌روزه، محقق‌شدن این پنج یا هشت مورد است.

 وی اظهار داشت: اردوگاه‌های ما در حال حاضر به تفریحگاه تبدیل شده و در قالب کارگاهی و کلاسی برگزار می‌شود که درست نیست، بلکه مخاطب باید در فضای باز و محیطی دور از آموزشگاهی تجربیات جدیدی کسب کند.

 وزیری در ادامه با اشاره به وضعیت برخی اردوگاه‌های آموزش‌وپرورش که در اختیار دیگر دستگاه‌ها است و سند ملکی این اماکن و... خواستار تفکیک سند و تعیین تکلیف شرایط آن شد.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: باید در پی این باشیم که آیا راه‌هایی که طی کردیم درست بوده یا اینکه شیوه‌های نوینی برای اردو و بازتعریف‌های جدیدی برای آن به کار گیریم.

 وزیری در پایان سخنانش به‌منظور مولدسازی، خواستار احداث اردوگاه جدید در بسطام، سند اردوگاه شاهرود، وضعیت اردوگاه شهید باهنر و غیره شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، مسئولان اردوگاه‌ها در بخشی از این نشست به بیان مشکلات و دغدغه‌های موجود پرداختند و جذب نیروی انسانی، تأمین تجهیزات و اعتبار برای گازکشی اردوگاه فرهنگی تربیتی دکتر ناصر منصوری دامغان، نبود فضای ورزشی مناسب در برخی اردوگاه‌های استان، احداث گلخانه و آماده‌سازی استخر برای پرورش ماهی، نوع کاربری و نظارت عمرانی بر طرح‌های در دست اقدام و غیره از دیگر موضوعات بیان شده بود.


منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از