حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
کارشناسان سیاسی در گفتگو با «مرآت»:

شُبهه کاهش مشارکت روایتی بی‌اساس است

شُبهه کاهش مشارکت روایتی بی‌اساس است

کارشناسان سیاسی گفتند: برخی رسانه‌های دروغ‌پرداز بدون بررسی کارشناسی و تنها به جهت دلسرد کردن مردم شبهاتی را نسبت به کاهش نرخ مشارکت مطرح می‌کنند که هیچ جایگاه استنادی ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ جمعه گذشته شاهد برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی شهرها و استان‌ها بودیم و متأسفانه بازهم مانند همیشه دشمن با شبهه‌افکنی و لجن‌پراکنی به دنبال حاشیه‌سازی بود تا بتواند اصل انتخابات را در کشور ما زیر سؤال ببرد.

این بار با بهانه قراردادن کاهش نرخ مشارکت قصد داشت ثابت کند که مردم از اصل نظام فاصله گرفته و نسبت به انتخابات دلسرد هستند درحالی‌که سخن از کاهش نرخ مشارکت بدون هیچ منبع موثق انجام شده و نشان از کوتاه‌نظری دشمنان دارد.

از این رو برای شفاف‌سازی مسئله انتخابات و بررسی میزان مشارکت با کارشناسان سیاسی به گفتگو پرداختیم.

امیدآفرینی کلید حل مشکلات جامعه است

میثم سفیدیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تلاش دشمن برای مأیوس کردن مردم نسبت به اصل انتخابات گفت: دشمن به دنبال تزریق یاس و ناامیدی به بدنه جامعه است و ما می‌بایست هوشیار بوده و بدانیم همان‌طور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم توصیه فرمودند امیدآفرینی و دمیدن آن در روح  و اندیشه جوانان کلید حل مشکلات جامعه خواهد بود.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه افزود: خوشبختانه این انتخابات نیز در کمال امنیت و آرامش و با مشارکت خوب مردم در شهرهای مختلف کشور برگزار و برگ زرینی دیگر در تاریخ انتخابات جمهوری اسلامی را رقم زد.

سفیدیان با بیان اینکه امنیت و سلامت انتخابات دو مقوله‌ای است که تاکنون با وجود تلاش معاندان همچنان جزو شاخصه‌های مقتدرانه انتخابات کشور است، بیان کرد: قطعاً دشمن تاب و تحمل این میزان صداقت و سلامت را در برگزاری فرایند انتخابات ندارد و به بهانه‌های مختلف قصد زیرسؤال‌بردن این موضوع را دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این دور از انتخابات با مشارکت گسترده‌تر مردم نسبت به ادوار گذشته برگزار شد و مردم با حضور وحدت‌آفرین خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زدند.

سفیدیان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی طی سال‌های پس از انقلاب تصریح کرد: متأسفانه رسانه‌ها به دستاوردها نپرداخته و دشمنان از این کم‌کاری نهایت سوءاستفاده را کرده‌اند، درحالی ‌که کشور ما در بسیاری از جهات امنیتی و اقتصادی و علمی رشد غیر قابل تصوری در این عمر کوتاه پس از انقلاب با وجود تحریم‌ها و تهدیدات دشمن داشته است.

عملیات «وعده صادق» سبب افزایش مشارکت شد

محمد ابوترابی نیز در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی مرآت در توضیح میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بسیار از کشورها مدعی برگزاری انتخابات و انجام دموکراسی در کشورهای خودشان هستند؛ اما جمهوری اسلامی ایران نمونه و مصداق عملی انتخابات سالم و پایبندی به نتیجه ان را به منصه ظهور گذاشته است.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه ابراز کرد: در انتخابات دو اول مجلس شورای اسلامی که اسفندماه سال گذشته انجام شد میزان مشارکت شهروندان تهران بزرگ حدود 25 درصد بوده و تغییری در میزان مشارکت در این دوره نسبت به دورهای قبل رخ نداده است.

وی همچنین توضیح داد که برگزاری دور دوم انتخابات همیشه در طول تاریخ انقلاب اسلامی به جز انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری بین دو نامزد از دو جریان متضاد رفسنجانی و احمدی‌نژاد همیشه با مشارکت محدودتری همراه بوده  و این موضوع کاملاً طبیعی است.

ابوترابی با ین اینکه قاعدتاً میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به ریاست‌جمهوری کمی محدودتر خواهد بود و این مسئله نه‌تنها در کشور ما بلکه در همه جای دنیا به همین شکل است، ادامه دارد: بحث ریزش و یا افزایش مشارکت را باید در هر بستری نسبت به خود آن و با مقایسه درست و کارشناسی شده سنجید؛ یعنی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نباید با میزان مشارکت انتخابات ریاست‌جمهوری مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه دراین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی میزان مشارکت مردم تهران نسبت به دو‌ره‌های قبل رشد داشته است، عنوان کرد: برخلاف برخی دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای معاندان این دوره از انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره‌های قبل نه‌تنها کاهش نداشته؛ بلکه افزایش و رشد هم داشته است.

ابوترابی در نهایت به موضوع عملیات «وعده صادق» هم گریزی زد و افزود: این عملیات مقتدرانه خوشبختانه سبب امید مردم به نیروهای نظامی و امینتی و اقتدار کشور شده و انگیزه را برای مشارکت بیشتر نیز فراهم کرد.

انتهای خبر/

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از