حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
در محفل شعر حماسی فاطمی انجام شد؛

شعرخوانی شاعران آیینی سمنان در محفلی صمیمی

شعرخوانی شاعران آیینی سمنان در محفلی صمیمی

به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه و هفته بسیج «محفل شعر حماسی فاطمی» با حضور جمعی از مسئولین و شاعران برگزار و شاعاری در ارتباط با شهدای غزه و بانوی دوعالم قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه و هفته بسیج «محفل شعر حماسی فاطمی» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، علی خالقیان معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان حجت‌الاسلام والمسلمین عباس عبداللهی و همچنین شاعران آئینی استان سمنان ظهر امروز در تالار آفتاب مرکز استان سمنان برگزار شد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس عبداللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در رابطه‌ با برگزاری این محفل صمیمی و حماسی شعر فاطمی گفت: باتوجه‌به تقارن هفته بسیج و بزرگداشت شجره طیبه فدائیان راه ولایت با دهه اول ایام فاطمیه به همت نهادهای مختلف این محفل شهر برگزار شد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه افزود: بیش از ۳۰ شاعر آیینی در سطح استان و همچنین بیش از ۳۰ مداح و ستایشگر اهل‌بیت شناسایی شدند و از میان این افراد ۱۲ نفر به انتخاب تیم تخصصی بسیج هنرمندان و مداحان اشعار خود را در حوزه بزرگداشت قیام خونین حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها در دفاع از ولایت و شهدای غزه قرائت کردند.

 

حضرت زهرا(س) مدافع واقعی حریم ولایت بود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز در این آیین و محفل صمیمی در جمع شاعران با اشاره به نقش ارزنده حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها در دفاع از حریم ولایت گفت: هیچ‌کس مانند فاطمه زهرا (س) عمق و ژرفاى امامت را نشناخت و هیچ فردى چون او در راه تبیین امامت و شناسایى آن و دفاع از امام خویش تلاش نکرد.


وی در ادامه درباره وجه تسمیه نام حضرت فاطمه ابراز کرد: نام فاطمه که از ریشه "فطم" به معنای کنده‌شدن و جداشدن است و نشان‌دهنده آن است که ایشان از هرگونه صفات زشتی و پلیدی دور است.


نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در رابطه‌ با وجه تسمیه لیله‌القدر به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: چون حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) همانند حضرات معصومین در مقام نورانیّت و ولایت مطلقه از رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله) جدا نیستند به ایشان لقب لیله داده‌اند، البته این مطلب از روایات زیادی به دست می‌آید. این که «قدر» را در حدیث به «الله» تفسیر کرده‌اند و از طرفی لیله القدر را به حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) نسبت داده‌اند، شاید به اعتبار جامعیت آن بانوی بزرگ در تجلّیات اعظم الهی (اسمی، صفتی، ذاتی) باشد.

 

امروز مسئله اصلی دنیا فلسطین است
علی خالقیان نیز در این آیین با اشاره به حوادث غزه و لبنان در این آیین گفت: سبک زندگی فاطمی را باید بشناسیم و بدان عمل کنیم و ایران اسلامی در طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی با خدمت به محرومین و مستضعفان پیروی از مکتب بانوی دوعالم را نشان داده است.


وی در ادامه افزود: امروز مسئله اصلی دنیا فلسطین است و این نشان می‌دهد راهبردهای استعمارگران با شکست مواجه شده است و تلاش آنها برای مداخله مستقیم و بی‌ثباتی براندازی حکومت‌ها که ایجاد داعش در منطقه نمونه‌ای از آن بود با رهبری مقام معظم رهبری و حضور جوانان باانگیزه با شکست روبرو شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از