حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان:

طرح «مسطورا» اجرا می‌شود

طرح «مسطورا» اجرا می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان گفت: طرح زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطور» باهدف مأنوس شدن عموم جامعه با آیه‌های قرآنی در استان سمنان هم‌زمان با کل کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا قنبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت نویدبخش تحولات و تغییرات در درون انسان همانند حیات طبیعت است، گفت: همان‌گونه که تن خشکیده درختان در بهار رویش مجدد را تجربه می‌کند در بهار قرآن و ماه استغفار و دعا نیز فرصت تحولات و رویش مجدد برای انسان فراهم شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان در ادامه افزود: ماه رمضان ماه بندگی است و این نوید را به بندگان خدا می‌دهد که بار گناهان هرچقدر هم که سنگین است بازهم فرصت اصلاح و جبران وجود دارد و جوانه‌های امید در دل انسان همانند برگ درختان فرصت رویش را دارند.

قنبری ابراز کرد : مقوله امید امروز مورد هجوم دشمنان است و آنها قصد دارند امید به خداوند متعال و جامعه و حکومت اسلامی را در دل مؤمنین از بین ببرند و باید در این ماه با احیای روحیه امید و اتکال به غفران واسعه الهی خداوند متعال مجدداً به سمت رویش حرکت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زندگی با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان امسال موردتوجه و تأکید ویژه است، افزود: طرح زندگی با آیه‌های قرانی تحت عنوان «مسطورا»  از سال جاری به مدت سه سال اجرایی خواهد شد و هر روز یک آیه از قران کریم انتخاب و متناسب با آن مسابقه قرانی در مورد آیات طراحی می‌شود.

قنبری با اشاره به فرامین رهبری در خصوص مأنوس شدن با قرآن خاطرنشان کرد: آنچه که وظیفه ماست این است که مفاهیم قرانی را تبدیل به رایج‌ترین افکار عمومی کنیم و همان‌طور که ضرب‌المثل بین مردم مشهور است، آیات الهی به‌واسطه مأنوس شدن با قران بین مردم ملموس شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از