حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان خبر داد:

آغاز طرح نظارت ویژه شب یلدا در سمنان

آغاز طرح نظارت ویژه شب یلدا در سمنان

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: طرح نظارت بر وسایل توزیع و سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی، ویژه شب یلدا، در استان سمنان آغاز شد.

مجید حیدریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به نظارت شب یلدا، گفت: طرح نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزیع و سنجش مورداستفاده در اصناف، ویژه شب یلدا، در استان سمنان آغاز شد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: با عنایت به نزدیک‌شدن ایام نکوداشت آئین سنتی و ملی مراسم طولانی‌ترین شب سال (شب یلدا) در کشور و پیش‌بینی افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار و به‌ویژه بازار مواد غذایی و ضرورت نظارت مضاعف بر صحت عملکرد کلیه وسایل توزین و سنجش مورداستفاده در اصناف مرتبط، سازمان ملی استاندارد ایران و به‌تبع آن این اداره کل، طرحی نظارتی با این عنوان را اجرا می‌کند.

حیدریان تصریح کرد: این طرح باهدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف «برای مصرف‌کنندگان با جلوگیری از کم‌فروشی» و «برای توزیع‌کنندگان با جلوگیری از زیاده فروشی» در سراسر استان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از ۲۰ آذر به‌عنوان طرح ویژه «شب یلدا» در استان سمنان آغاز شده و تا ۳۰ آذرماه نیز ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اظهار کرد: بازرسان در این طرح بر نحوه عرضه کالاهای پرمصرف و مورد تقاضای مردم در شب یلدا از جمله میوه، شیرینی، آجیل و خشکبار نظارت می‌کنند.

حیدریان در ادامه افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج‌نشدن قیمت، عدم صدور فاکتور و یا الزام افراد به خرید کالا مراتب را به اطلاع بازرسان برسانند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از