حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

غرب در آزادی‌ بیان سیاست دوگانه دارد

غرب در آزادی‌ بیان سیاست دوگانه دارد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: غرب به‌عنوان سردمدار آزادی بیان در دنیا همچنان در قبال بسیاری از مسائل رویکرد و رفتار دوگانه‌ای دارد.

احمد عجم در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به سانسور اخبار رسانه‌های غربی درباره دستگیری مدیرعامل تلگرام در فرانسه، گفت: غرب برخورد دوگانه‌ای نسبت به دستگیری پاول دوروف از خود نشان داد و این اولین‌بار نیست  که استعمار غرب با موضوعات مختلف برخوردهای این‌چنینی دارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دستگیری مدیر تلگرام هم مانند سایر رسانه‌هایی که ابزاری در دست ابرقدرتمندان جهان است مشمول برخورد دوگانه غرب شده است. 

وی با بیان اینکه نباید به آزادی که غربی‌ها ادعای آن را دارند اعتماد کرد، اظهار کرد: اگر آن‌ها واقعاً طرف‌دار آزادی بیان و مطبوعات آزاد و آگاه‌سازی مردم به‌واسطه اخبار و اطلاعات بودند، این‌گونه رفتار نمی‌کردند. 

عجم با اشاره به اینکه تلگرام مانند سایر پلتفرم‌هایی که در دنیا مشغول به فعالیت هستند، نوعی ابزار سوءاستفاده حکومت‌های استبدادی محسوب می‌شود، بیان کرد: امروز این کشورهای استبدادی در حالی به‌دنبال فضای مجازی ایمن برای مردم کشور خودشان هستند که جریان فیلترینگ در ایران را محکوم می‌کردند.

به گفته این عضو خانه ملت، جریان سانسورکردن رسانه‌ای دستگیری پاول دوروف جریانی محکوم است؛ چرا که دم از آزادی زده شده  ولی با عواملی که در این موضوع دخیل هستند برخورد دوگانه‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هیچ آزادی‌خواهی در دنیا این رفتار را قبول ندارد، گفت: عقل سلیم هم حکم می‌کند اگر دم از آزادی در جریان رسانه  زده می‌شود، می‌بایست حداقل‌های آن فراهم شود.

عجم با بیان اینکه غربی‌ها لغو آزادی کردند و رسانه را در محدودیت قرار دادند، اظهار کرد: آزادی بیان در غرب شعاری بیش نیست و از آن استفاده ابزاری می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به مصادره پلتفرم‌ها به نفع اهداف استکباری اظهار کرد: حداقل پلتفرم‌هایی که شهرت پیدا کرده‌اند با این هدف پیش رفته‌اند؛ چرا که اگر حمایت استکبار نبود به این حد از نفوذ اجتماعی دست پیدا نمی‌کردند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از