حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
آقای دادستان! به داد مردم سمنان برسید!

فروسیلیس با کدام مجوز در حال توسعه است؟

فروسیلیس با کدام مجوز در حال توسعه است؟

واحدی که تا کنون چندین مرتبه اخطار آلایندگی دریافت کرده و طی یک ماه اخیر نیز دومرتبه اخطار آلایندگی از محیط‌زیست دریافت کرده با کدام مجوز از محیط‌زیست درحال‌توسعه فاز دوم است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ این روزها در حالی بحث آلودگی هوای سمنان یک موضوع داغ رسانه‌ای شده و مردم از این حجم آلودگی که در اکثر روزها شاخص آن ناسالم است به ستوه آمده‌اند که برخی مسئولین با فرافکنی از علت اصلی آلودگی هوا به دنبال به حاشیه راندن اصل موضوع هستند.

اما باید بدانیم یکی از علل اصلی آلودگی هوای شهر سمنان وجود صنایع آلاینده از جمله کارخانه فروسیلیس در فاصله نزدیک با شهر سمنان است که تاکنون بعد از قریب به سه دهه فعالیت نتوانسته با ارائه مستندات قوی، عدم آلودگی خود را برای مردم شهر سمنان محرز کند.

مردم مظلوم و صبور سمنان سال‌ها آلایندگی این واحد را تحمل کرده و اعتراضی نداشتند و مدیران محیط‌زیست نیز از این خموشی و سکوت نهایت سو استفاده را کرده و هیچ عکس‌العملی نشان ندادند.

اما بعد از سه دهه فعالیت و تنها پس از حضور مطالبه‌گران در دفتر مدیرکل و اذعان وی به آلاینده بودن این واحد جریان مقابله با آن به راه افتاد که سبب شد با اعتراض گروه‌های مردمی و رسانه‌ها تنها برخی مشکلات حاشیه‌ای این واحد مرتفع شود تا شاید حامیان و منفعت‌طلبان از قبل این کارخانه بتوانند صدای اعتراض گروه‌های مردمی را با اقدامات نمایشی خاموش سازند.

اما ماجرای این واحد آلاینده و به‌شدت ارزآور به همین‌جا ختم نیم شود و درحالی‌که قرار بود از اجرای فاز دوم توسعه آن تا زمان اجرای تمامی تعهدات و رفع کامل آلایندگی ممانعت شود؛ اما شاهد هستیم چراغ خاموش و در سکوت رسانه‌ای این کارخانه مشغول توسعه فاز دوم است و شاید تا چند ماه دیگر هم به راه بیفتد و چندین برابر حجم آلودگی نصیب مردم سمنان شود.

 و حال سؤال اینجاست واحدی که تا کنون چندین مرتبه اخطار آلایندگی دریافت کرده و طی یک ماه اخیر نیز دومرتبه اخطار آلایندگی از محیط‌زیست دریافت کرده چرا در لیست صنایع آلاینده قرار نگرفته و با کدام مجوز از محیط‌زیست درحال‌توسعه فاز دوم است؟

بحث آلایندگی این واحد آن قدر در این روزها از سوی رسانه ها مطرح شده که شاید دیگر مسئولین استانی نسبت به آن بی‌تفاوت شده‌اند؛ چون با واکنش قوه قضائیه و تجمعات مردمی همراه نبوده و تنها در سطح رسانه‌ای به آن پرداخته شده است و حال مردم سمنان و رسانه‌های مطالبه‌گر عاجزانه از دادستان محترم به‌عنوان مدعی‌العموم خواستار ورود به این مسئله هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از