حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
قابل توجه مسئولان استان سمنان؛

زنگ خطر جولان متکدیان به گوش می‌رسد

زنگ خطر جولان متکدیان به گوش می‌رسد

متأسفانه، این روزها در سایه غفلت و بی‌توجهی مسئولان شهری شاهد افزایش تکدی‌گری زنان در سطح شهر سمنان هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ باتوجه‌به گلایه‌ها و مطالبه‌گری مکرر فعالان فضای مجازی شهر سمنان جهت رفع مشکلات استان در بسترهای مختلف از جمله آلایندگی کارخانه فروسیلیس، نقاط حادثه‌خیز جاده‌های سمنان، خشک‌سالی و مشکل جمعیت، افزایش تعداد تبعه افاغنه در سطح شهر و... اما بازهم شاهد هستیم مشکلات به قوت خود باقی است. 

متأسفانه با وجود پیگیری‌های دغدغه‌مندان عرصه رسانه در سمنان جهت رفع مشکلات مطرح شده در فوق اقدامات خاصی از طرف مسئولان صورت نگرفته و همچنین در کنار این بی‌توجهی شاهد هستیم یک معضل جدید افزایش تکدی‌گری زنان نیز به مشکلات قبلی اضافه شده است.

به‌ طوری که در بیشتر میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهر زنان به همراه کودکانی که مشخص نیست متعلق به خودشان و یا کرایه‌ای است بساط پهن کرده و در حال گدایی هستند. 

این زنان از ساعت ۲۲ به بعد با در بغل داشتن کودکان در سطح میدان نشسته و برای گدایی بساط پهن کرده و وجهه شهر را دستخوش تغییر می‌کنند و این در حالی است که تمام مسئولان استانی متفق‌القول بر انتخاب شهر سمنان به‌عنوان پایتخت شهرهای در مسیر جاده ابریشم تأکید داشته و به دنبال جذب گردشگر داخلی و خارجی هستند.

اما این ادعای جذب گردشگر در هیچ بعدی خود را نشان نداده و بیشتر مسافران با صحنه‌هایی آزاردهنده مواجه خواهند شد که باعث دفع گردشگر و عدم حضور مجدد آنها در شهر سمنان خواهد شد.

اما بد نیست مسئولان محترم شهرداری را به وظایفشان آگاه کرده و اشاره کنیم که مطابق بند ۵ از ماده ۵۵ قانون شهرداری مصوب سال ۱۳۳۴ و اصلاحات بعدی؛ «جلوگیری از گدائی و جمع‌آوری متکدیان و اعزام آنها به سازمان‌های اردوی کار...» به‌عنوان وظیفه شهرداری تعیین شده است و همچنین به استناد مصوبه هشتاد و دومین جلسه شورای‌عالی اداری کشور در سال ۱۳۷۸، ‌ وظیفه هر یک از دستگاه‌ها در قبال متکدیان مشخص شده که بر اساس ماده ۳ این مصوبه، شهرداری‌ها موظف شده‌اند تا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری و تحویل متکدیان به مجتمع اردوگاهی با همکاری نیروی انتظامی، اقدام کنند.

فلذا می‌طلبد مسئولان شهرداری نسبت به این پدیده زشت اقدام کرده تا شاهد رشد قارچ‌گونه آن در سایر نقاط شهری نبوده و جلوی جولان عده‌ای سودجو که با بهره‌کشی از کودکان به دنبال ترحم عابران و سوءاستفاده از احساسات آنها هستند، نباشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از