حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد:

لوازم آرایشی در صدر کالاهای قاچاق استان سمنان

لوازم آرایشی در صدر کالاهای قاچاق استان سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی بیشترین کالای قاچاق کشف شده در استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ جلیل موقوفه‌ئی در نشست خبری پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در خصوص اقدامات انجام گرفته طی ۶ ماه گذشته در مجموعه نیروی انتظامی استان سمنان، گفت: مامورین نیروی انتظامی با تلاش شبانه‌روزی با مفسدان و قاچاقچیان و سارقان توانستند در این راستا کشفیات و دستگیری‌های قابل توجهی داشته باشند.


فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان سمنان، ابراز کرد: طی مدت ۶ ماه گذشته بالغ بر۲ تن و ۱۵۰ کیلوگرم کشفیات انواع مخدر انجام گرفته است.


این مقام مسئول در رابطه با دستگیری کلیه خرده‌فروشان و عمده‌فروشان مواد مخدر تصریح کرد: یک هزار و ۲۳ نفر در این راستا دستگیر شده‌اند.


فرمانده انتظامی استان سمنان از متلاشی شدن ۳۱ باند قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد و افزود: نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۱ درصدی در این خصوص بوده‌ایم.


بنابه گفته موقوفه‌ئی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲۳۵ فقره پرونده به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال تشکیل شده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.


وی همچنین از کشف ۸۳ هزار متر زمین‌خواری خبر داد و افزود: این مبارزه با زمین‌خواری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.


موقوفه‌ئی در رابطه با کشفیات مفاسدو جرایم اقتصادی بیان کرد:  بیشترین مورد مربوطه به احتکار ۷۷۳ تن انواع کالای اساسی بوده است و ارزش این کالاهای احتکار شده بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال براورد شده است.


وی در رابطه با بیشترین کالاهای قاچاق شده در سطح استان به ترتیب تعداد بیان کرد: بیشترین کالای قاچاق مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی با۱۳۷ هزار قلم، دخانیات و سیگار با بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نخ و دارو با کشف بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار و قلم و لوازم یدکی خودرو بیش از ۶ هزار قلم بوده است.


وی در رابطه با برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت و آرامش نیز توضیح داد: ۱۳۶ نفر از این افراد کنترل و احضار و بازداشت شدند که در این رابطه ۶۵ نفر از این افراد به مراجع قضایی تحویل داده شد.


این مقام مسئول در رابطه با پرونده‌های تشکیل شده در حوزه جرایم سایبری از افزایش ۳۱ درصدی خبر داد و افزود: ۹۲ درصد از این پرورنده‌ها کشف شده که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.


بنا به گفته موقوفه‌ئی در برخورد با سارقین و مالخران و زورگیران در قالب طرح‌های مختلف اقدامات خوبی انجام گرفته و در این راستا نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۲ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۵ درصدی کشف بوده‌ایم.

 

لازم بذکر است هفته نیروی انتظامی از ۱۳تا۱۹ مهرماه است و برنامه‌های متعددی از جمله دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان، غبارروبی مزار شهدا، حضور در نماز جمعه، برگزاری مراسم تجلیل از کارکنان ناجا، مسابقه رالی خانوادگی و برگزاری صبحگاه مشترک انجام خواهد شد.

 

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از