حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان:

ماه رمضان موسم آشتی با خداوند است

ماه رمضان موسم آشتی با خداوند است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ماه رمضان ماه آشتی و امید به بخشش از جانب خداوند است، بسیاری از افراد از بار گناهان خود ناامید هستند؛ اما باید بدانند در این ماه خداوند فرصت توبه را فراهم آورده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس خرمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه ماه رمضان همانند یک دانشگاه بزرگ الهی موجبات خودسازی را فراهم می‌آورد، گفت: ماه رمضان زمینه تربیت و تغییر را برای انسان فراهم می‌آورد و کسی که آمادگی بیشتری داشته باشند  قطعاً بهره‌مندی بیشتری از این ماه پربرکت خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه ابراز کرد: اگرچه برای ما ایرانیان بهار طبیعت آغازگر شروع سال جدید است؛ اما مؤمنان بهار قران و ماه رمضان را به جهت ایجاد تحولات درونی در انسان آغازکننده سال جدید می‌دانند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه آشتی و امید به بخشش از جانب خداوند است اذعان کرد: بسیاری از افراد از بار گناهان خود ناامید هستند؛ اما باید بدانند در این ماه خداوند شیطان را در غل‌ و زنجیر کرده و فرصت توبه و استغفار را برای بندگان خویش فراهم آورده است.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: رمضان ماه تقویت اراده‌هاست و کسانی که می‌توانند با صبر و استقامت در برابر خوردن و آشامیدن بر هوای درون خود غلبه کنند، قطعاً می‌توانند بر هوای نفس و شهوات نیز غلبه پیدا کنند و این تمرین استقامت و بردباری در ماه رمضان محقق می‌شود.

خرمیان با بیان اینکه ماه رمضان ماه امید و استجابت است، عنوان کرد: در این ماه انسان دائم العبادت است و حتی خواب انسان را خداوند عبادت قلمداد می‌کند و این موضوع باعث می‌شود فرشته و ملائکه مرتباً همراه انسان بوده و شیطان عقب‌نشینی کند به همین خاطر در این ماه فرصت بندگی و بخشش و تغییر بسیار فراهم است.

وی در نهایت اذعان کرد: شیطان به اذن خداوند قادر به وسوسه انسان است و اگر این‌چنین نبود عبادت بدون اختیار و اجباری بوده و به همین سبب شیرینی و لذت عبادت به آن است که بتوانی جهاد اکبر کرده و با نفس مبارزه کنی و در ماه رمضان که شیطان در بند است فرصت عبادت بیشتر و این لطفی از جانب خداوند محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از