حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام جمعه سرخه:

مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد

مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد

امام‌ جمعه سرخه گفت: مجلس در رأس امور است و باید عصاره فضائل ملت باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی  پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به برگزاری مراسمات یادبود شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، گفت: کشورهای محور مقاومت و مجامع بین‌المللی سازمان ملل، روش اخلاق‌مدارانه آیت‌الله رئیسی را تمجید کردند.

امام‌ جمعه سرخه با بیان اینکه رئیسی همانند شهید سلیمانی در صراحت انقلابی، لحظه‌ای لکنت نداشت، افزود: در همین سفر اخیرش در مجمع کشورهای اسلامی در حضور بعضی از کسانی که با رژیم صهیونیستی رفاقت داشتند، حرفش را صراحتاً می‌زد.

 اشرف با اشاره به خدمات شهید امیر عبداللهیان، بیان کرد: اکثر خدماتش در زمینه مسائل اقتصادی بود.

وی تصریح کرد: اعتماد شرکت‌ها و کشورها، حضور سرمایه‌گذاران خارجی، حضور شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری، استفاده از ظرفیت‌های مختلف آزاد کردن پول‌های که بلوکه شده و... حاصل تلاش‌ها و نوع رویکرد دیپلماسی این شهید بود. 

به گفته اشرف، در طول این سه سال پرونده هسته‌ای ما اصلاً مورد چالش نبوده و نفتمان را می‌فروختیم و فعالیت‌های مختلف اقتصادی داخلی و بین‌المللی طبق روال انجام می‌شد. 

وی اظهار کرد: هیچ صحبتی از پرونده هسته‌ای ایران نبوده حال که  آیت‌الله رئیسی به شهادت رسید و بحث تغییر دولت است کشورهای شیطان‌صفت اروپایی و آمریکایی دوباره شروع کردند و می‌خواهند؛ مثلاً پرونده هسته‌ای ایران را به مجامع بین‌المللی ببرند و یا تحریم جدید اعمال کنند.

خطیب جمعه سرخه با اشاره به آغاز کار مجلس، گفت: در این روزها آغاز به کار مجلس دوازدهم  مجلس را داشتیم که مقام معظم رهبری در ابتدای انتخابات مجلس بارها تذکر دادند و احساس خطر کردند و در پیام افتتاحیه مجلس هم این را فرمودند که دعوا و نزاع کارهای سبک دور از شأن مجلس است. 

وی افزود: هنوز جوهر پیام حضرت آقا در افتتاحیه مجلس خشک نشده  رفتارهای بچه‌گانه، مبتذل و چاله‌میدانی می‌بینیم که این دور از شأن مردم و مجلس شورای اسلامی است.

اشرف همچنین تصریح کرد: مجلس در رأس امور است و باید عصاره فضائل ملت باشد و تراز بالای اخلاق سیاسی شهید رئیسی باید برای نمایندگان درس و الگو باشد.

وی با بیان اینکه در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس و رئیس مجلس ۲۴ رأی ممتنع و راه سفید داریم، گفت: این واقعاً ننگی است برای این افراد واقعاً شما در چه سطحی هستید که تصمیم برای رأی نمی‌توانید بگیرید.

اشرف با اشاره به سالروز وفات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) گفت:  از سال ۴۲ و آغاز نهضت بیش از ۶۰ سال می‌گذرد و این نهضتی که بنیان‌گذارش حضرت امام (ره) بود همچنان زنده و پیشرو است و لحظه‌به‌لحظه بر طرف‌داران او اضافه می‌شود.

خطیب جمعه سرخه افزود: ملت‌ها، دولت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی جوان و مجموعه فرهیخته در کشورهای مختلف به این نهضت می‌پیوندندو هر پیشرفت و حرکت و تحولی به سمت حق و حقیقت و نجات مستضعفین در طول ۶۰ سال گذشته صورت‌گرفته شما بلاشک بدانید که از سلسله حضرت امام رحمت‌الله علیه است.

اشرف تصریح کرد: ادامه این مسیر هم توسط رهبر معظم انقلاب به‌خوبی و شایستگی و به بهترین وجه انجام شد و نکته مهمی که باعث موفقیت مقام معظم رهبری شد این بود که بیش از تمام یاران با تعصب و جدیت کامل بر آرمان‌ها و کلیدواژه‌ها حضرت امام تأکید کردند.

به گفته وی، دو نامه‌ حضرت آقا به دانشجویان اروپایی و غرب نوشتند و این روزها دوباره در نامه دیگری به دانشجویان آمریکایی و سایر کشورها نوشتند و تظاهرات بر علیه رژیم صهیونیستی را تشویق کردند و راهکار دادند.

اشرف با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به رفح، گفت: این جنایت اخیر واقعاً از وحشیانه‌ترین جنایت‌های طول تاریخ بشریت، در مقابل یک ملت مقاوم و صبور بود.

 به گفته وی سران کشورهای عربی و اسلامی مثل یک خوک هر بار شده در آغل استکبار سرشان به زیر انداختن و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از