حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان خبر داد:

اعزام داوطلبان کادر درمان سمنان به اربعین

اعزام داوطلبان کادر درمان سمنان به اربعین

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با اشاره به اعزام ۸۰ عضو کادر درمان استان سمنان به کربلا، گفت: کادر بهداشت و درمان شامل پزشک، پرستار، اطفال، زنان و فوریت‌های پزشکی و... در ایام اربعین به کربلای معلی اعزام خواهند شد.

ابوالفضل منشی‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به عضویت ۵ هزار بسیجی در بسیج جامعه پزشکی استان سمنان، گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ پزشک در این سازمان عضو هستند که به ارائه خدمات می‌پردازند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان از ارائه بیش از ۸۵۰ خدمت بهداشتی و درمانی در دهه اول محرم سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای محرم سال جاری ۴۷ تیم بهداشتی و درمانی به‌منظور خدمت‌رسانی درمانی به اقصی‌نقاط استان اعزام شدند.

 وی در ادامه تصریح کرد: ۱۳ تیم بهداشتی بر پخت اطعام و نذورات هیأت در این ایام نظارت داشتند.

منشی‌زاده با بیان اینکه تیم‌های اعزامی کادر بهداشت و درمان شامل پزشک، پرستار، اطفال، زنان و فوریت‌های پزشکی و... بوده‌اند، اظهار کرد: در این ایام متخصصان با کنترل قند خون و فشارخون، ویزیت پزشک عمومی و زنان و... به ارائه خدمت پرداختند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری ۱۳ برنامه عزاداری کادر درمان در استان، تصریح کرد: در تمام کانون‌های بسیج جامعه پزشکی سطح استان مراسم عزاداری برگزار شد.

 وی با اشاره به راه‌اندازی موکب درمانی در اربعین حسینی، گفت: همچون سال گذشته، بسیج جامعه پزشکی استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ایام اربعین اقدام به راه‌اندازی موکب بهداشتی و درمانی در کربلا خواهد کرد.

منشی‌زاده با اشاره به اعزام ۸۰ عضو کادر درمان استان سمنان به کربلا، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان شامل پزشک، پرستار، اطفال، زنان و فوریت‌های پزشکی و... در ایام اربعین به کربلا اعزام خواهند شد.

وی افزود: کادر درمان در اربعین حسینی خدماتی اعم از ویزیت پزشک عمومی و متخصص، سرم تراپی و... ارائه خواهند داد.

منشی‌زاده به راه‌اندازی پویش نذر دارو اشاره کرد و گفت: با توجه‌ به قرارگرفتن در فصل گرما و احتمال شیوع بیماری‌ها، پیش‌بینی می‌شود درخواست زائران به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی در ایام اربعین قابل‌ توجه بوده و لذا نیاز کادر درمان به تجویز اقلام دارویی برای مراجعین و بیماران نیز زیاد خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از