حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
تا پایان سال تحصیلی صورت می‌گیرد؛

مدرسه‌های شبانه‌روزی استان میزبان جشنواره ورزشی «دا»

مدرسه‌های شبانه‌روزی استان میزبان جشنواره ورزشی «دا»

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: جشنواره ورزشی دا باهدف نشاط‌افزایی در بین دانش‌آموزان امسال در مدرسه‌های شبانه‌روزی این استان در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، صدیقه خادمیان با اشاره به اینکه جشنواره ورزشی «دا» در استان سمنان در بخش قهرمانی از اسفند سال گذشته آغاز شد، گفت: این جشنواره تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ ادامه دارد.

 

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، احیا و توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و توسعه و آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف جشنواره «دا» اعلام کرد.

 

وی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان آموزش سبک زندگی، مهارت‌های فردی، انتخابی و استعدادیابی دانش‌آموزان را در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ دنبال می‌کند.

 

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به اهمیت سلامت بانوان، گفت: سلامت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان در مرحله نخست و در مرحله دوم بانوان شاغل در استانداری و دستگاه‌های اجرایی در شاهرود و سمنان بررسی می‌شود.

 

جشنواره ملی «دا» به گویش لری به معنای «مادر» است و این طرح باهدف توسعه ورزش در بین بانوان کلید خورد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از