حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
در سالروز شهادت بی‌بی دو عالم؛

مردم دیار مهربانی با شهدای گمنام وداع کردند

مردم دیار مهربانی با شهدای گمنام وداع کردند

مردم استان سمنان همزمان با دیگر نقاط کشور، هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم عزاداری و سوگواری و وداع با شهدای گمنام را برپا کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ امروز هم‌زمان با سالروز شهادت بی‌بی دوعالم حضرت زهرای مرضیه (س) دخت نبی اکرم (ص) در سراسر کشور آیین تشییع و وداع با پیکرهای مطهر ۲۸۰ شهدای گمنام برگزار شد.


امروز همه از پیر و جوان و زن و مرد و کودک و دانشجو و دانش‌آموز آمده‌اند تا با فرزندان خود که در گمنامی برای امنیت این کشور جان خود را تقدیم کرده‌اند وداع کنند.


در استان سمنان نیز همانند سایر نقاط کشور مراسم وداع و تشییع شهدای گمنام در نقاط مختلف استان با حضور مردم دیار سه هزار شهید، مردم دیار قدردانی و خداشناسی، رحمت و مرحمت برگزار شد، مردمی که سیره فاطمی را به‌خوبی می‌شناسند و امروز در رثای مادر سوگوار هستند.


حضور پرشور و استقبال بی‌نظیر سمنانی‌ها در وداع با فرزندان این سرزمین نشان از تعهد و ارادت آنها به انقلاب و اسلام و آرمان‌های متعالی آن است.


این شهدای گمنام روز ۱۶ آذرماه امسال با استقبال اقشار مختلف مردم سمنان در قالب کاروان خودرویی وارد استان سمنان شدند و در این روزها و شب‌ها مهمان بسیاری از محافل از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، هیئت‌های مذهبی و مراکز دیگر در سطح شهر سمنان بودند.


در شهر سمنان مردم دیار دارالرحمه شهدای گران‌قدر و گمنام را از میدان کوثر به سمت معراج شهدای سمنان همراهی می‌کنند و با آنها وداع خواهند کرد.


در طول مسیر مردم سمنان فریادهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات منه الذله»، «لبیک یا حسین علیه‌السلام» و «لبیک یا خامنه ای» را تکرار کرده و حاضرین در این مراسم با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید بیعت کردند.


طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی بنیاد حفظ آثار استان سمنان قرار است یک شهید گمنام در میغان شاهرود، یک شهید در طزره دامغان به خاک سپرده شود اما امروز مراسم مشایعت و وداع این شهدا در شاهرود، دامغان و سمنان برگزار می‌شود و سپس عصر امروز خاک سپاری این شهدا برگزار خواهد شد.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از