حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
فرمانده سپاه استان سمنان:

بسیج مصداق تبدیل تهدیدها به فرصتهاست

بسیج مصداق تبدیل تهدیدها به فرصتهاست

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: با ظرفیت تشکیل بسیج تهدیدات دشمن تبدیل به فرصت شد و این اتفاق تصدیق صحبت‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر تبدیل تهدیدها به فرصت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، اولین برنامه هفته بسیج با حضور سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه استان، مسئول اطلاعات سپاه و جمعی از مسئولین پایگاه‌های مقاومت شهرستان سمنان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان برگزار شد.

بسیج مصداق تام و تمام تبدیل تهدیدها به فرصت

سردار منصور شوقانی ضمن خیرمقدم و تبریک آغاز برگزاری چهل و چهارمین سالروز برنامه‌های هفته بسیج با اشاره به رویکرد بسیج از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، گفت: تشکیل بسیج مصداق تام و تمام تبدیل تهدیدها به فرصت است که تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ موجب تهدیدی زبانی و عملی از سوی آمریکا برای ایران شد.

فرمانده سپاه استان سمنان در ادامه افزود: ناوهای آمریکایی به سمت خلیج‌فارس سرازیر شد در آن زمان ایران از نیروی نظامی لازم و امکانات دفاعی، موشکی و هوایی برخوردار نبود؛ اما حضرت امام (ره) در کمتر از یک ماه بعد از تسخیر لانه جاسوسی اولین فرصت انقلاب را با ایجاد ظرفیت بسیج به وجود آورد.

سردار شوقانی خاطرنشان کرد: با ظرفیت تشکیل بسیج تهدیدات دشمن تبدیل به فرصت شد و این اتفاق تصدیق صحبت‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر تبدیل تهدیدها به فرصت است.

وی افزود: در طول انقلاب اسلامی هر چه تعداد تهدیدها افزایش یافت فرصت‌های بیشتری را برای کشور رقم زد و امروز در همه تهدیدات سطح دنیا نسبت به کشور ایران می‌توان از ظرفیت بسیج استفاده کرد.

فرمانده سپاه استان اظهار کرد: بسیج بین ظرفیت‌های عمل‌کننده و استعدادهای فنی از یک سو و نیازهای جامعه در عرصه‌های مختلف از سوی دیگر رابطه مستقیم و مستحکمی برقرار کرده است به‌گونه‌ای که فن آوری‌های ایجاد شده به‌سرعت به محصول تبدیل می‌شود و جامعه باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند.


شجاعت از خصوصیات اخلاقی بسیجیان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی ضمن تبریک آغاز هفته بسیج به بررسی شجاعت در زندگی حضرت زینب (س) پرداخت و گفت: در زیارت‌نامه حضرت زینب (س) عنوان ای شیرزن شجاع هاشمی بیان شده است که این شجاعت در زندگی ائمه اطهار همیشه دیده شده است و این شجاعت را می‌توان نمونه بارزی در خصوصیات اخلاقی بسیجیان عنوان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: شجاعت حد و مرزی بین ترس و بی‌باکی است و فرد در انجام امور با داشتن شجاعت نباید بدون تعقل عمل کند فرد شجاع می‌بایست در مقابل ظلم ایستادگی کند و بر هوای نفس خود غلبه کرده و در بحران‌ها و سردی و گرمی روزگار کوتاه نیاید.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی در رابطه‌ با اقدامات بسیج از فرماندهان پایگاه‌ها خواست که اجرایی‌شدن برنامه‌ها و اقدامات عنوان شده را در رأس کار قرار دهند و نسبت به جذب نوجوانان و جوانان در پایگاه‌های بسیج قوی‌تر و مصمم‌تر از قبل اقدام کنند.

خواسته فرماندهان پایگاه‌های بسیج از نماینده ولی‌فقیه در استان

در ادامه برنامه سه نفر از بسیجیان به نمایندگانی از فرماندهان پایگاه‌های بسیج سطح شهرستان سمنان در حضور امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان و مسئولین به ارائه مختصری از گزارش عملکرد پایگاه‌های سطح شهرستان پرداختند.

در پی صحبت‌ها و گزارش‌ها نمایندگان پایگاه‌های بسیج از نماینده ولی‌فقیه در استان  خواستار فعالیت مستمر و قوی‌تر قرارگاه خاتم الانبیاء، برخورد با عدم رعایت حجاب در سطح اماکن و ادارات و حضور پررنگ‌تر روحانیون در سطح پایگاه‌های بسیج و... شدند.

 

انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از