حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
استخوانی در گلوی شهر؛

مصلی سمنان تا کی خاکی می‌ماند!

مصلی سمنان تا کی خاکی می‌ماند!

قریب به ۲۳ سال از آغاز اجرای پروژه مصلی شهر سمنان می گذرد، اما همچنان ناتمام است و هیچ عزمی برای تکمیل آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ شهر سمنان شاید از معدود مراکز استان‌هایی باشد که هنوز شبستان اصلی میعادگاه نمازجمعه آن‌ که محل برگزاری نماز و همچنین سایر تجمعات بزرگ مناسبتی است، به‌طور کامل آماده‌سازی نشده و نمازگزاران با کمبود امکانات و زمین‌های خاکی این مصلی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.


عملیات ساخت این مصلی از سال ۱۳۷۹ آغاز شده و قریب به ۲۳ سال از آغاز اجرای این پروژه می‌گذرد اما همچنان با تکمیل نهایی فاصله زیادی داشته و به دلیل افزایش تورم و قیمت مصالح ساختمانی بر اعتبار نهایی مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه افزوده می‌شود.


این موضوع در حالی است که در شهر سمنان این مصلی تنها ظرفیت فعلی شهر برای اجتماعات عظیم و مردمی است و به جز برپایی نمازجمعه، در سایر مناسبت‌ها نیز از این محل نیمه‌کاره با مشکلات موجود استفاده می‌شود که قطعاً این موضوع نقص اساسی برای توسعه عمرانی شهر سمنان محسوب می‌شود.


از سوی دیگر رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان نیز در آخرین گفتگوی خود با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی نیز اعلام کرده بود که در دولت سیزدهم در مجموع برای تکمیل مصلی‌های سمنان، دیباج، شاهرود و شهمیرزاد ۴ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که تنها مصلی مرکز استان برای تکمیل نهایی نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.


همچنین این مقام مسئول بیان کرده بود که تکمیل تمام قسمت‌های مصلی سمنان از جمله پارکینگ، محوطه‌سازی، نصب شیشه‌ها، تأسیسات برقی و سیستم گرمایش و سرمایش مناسب از اولویت‌هایی است که تکمیل آن نیاز به همراهی خیرین دارد.


با وجود مسائل گفته شده در فوق، همچنان علی‌رغم نیاز مبرم استان به تکمیل این فضا جهت بهره‌برداری از آن در مناسبت‌های گوناگون، مسئولین استانی نسبت به آن بی‌توجه بوده و در اولویت پروژه‌های عمرانی استانداری استان سمنان قرار ندارد، درحالی‌که بودجه‌های عمرانی صرف پروژه‌های کم‌اهمیت می‌شود، این پروژه بر زمین‌مانده محلی از اعراب نداشته و همچنان بلاتکلیف است.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از