حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل هواشناسی استان سمنان:

موج بارش‌ها از فردا وارد استان می‌شود

موج بارش‌ها از فردا وارد استان می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سامانه بارشی از فردا وارد استان سمنان می‌شود و با ورود این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه شاهد موج بارش‌های ملایم و سپس رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط همراه با تگرگ خواهیم بود.

ایرج مصطفوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ از ورود سامانه بارشی به استان سمنان از روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: با ورود این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه شاهد موج بارش‌های ملایم و سپس رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط همراه با تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در ادامه افزود: طبیعتاً همراه با بارش باران و رگبار احتمال وقوع روان‌آب و سیلاب در برخی مناطق وجود دارد و مسافران می‌بایست از اتراق در حاشیه و داخل رودخانه‌ها  و دامداران از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

بنا به گفته مصطفوی در پی هشدار نارنجی و آغاز شکل‌گیری موج بارش‌ها  از فردا مسافران می‌بایست نسبت به مه آلودگی و کولاک و لغزندگی در جاده‌ها هوشیار و حتماً زنجیرچرخ  به همراه داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کاهش دید افقی به دلیل گرد و غبار محتمل است و مردم می‌بایست از پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و مستهلک که احتمال ریزش دارند پرهیز کنند.

وی در نهایت اذعان کرد: بر اساس جلسات مدیریت بحران تشکیل شده تمام عوامل راهداری، اورژانس و امدادرسان در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت بروز حوادث احتمالی به‌موقع در صحنه حضور یابند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از