حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
دبیر نهضت سواد رسانه‌ای استان سمنان:

موضع غرب در آزادی‌ بیان ریاکارانه است

موضع غرب در آزادی‌ بیان ریاکارانه است

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: آزادی بیان در غرب واژه‌ای برای عوام‌فریبی و نیل به اهداف پلیدشان است.

زینب زارعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به رویکرد دوگانه دولت‌های غربی نسبت به جریان آزاد اطلاعات و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، گفت: اگرچه دولت‌های غربی مانند فرانسه خود را متعهد به رعایت حق آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات می‌دانند؛ اما حرکت اخیر این دولت در دستگیری مدیرعامل تلگرام به‌روشنی بیانگر عملکرد سلیقه‌ای این دولت نسبت به حفاظت از حقوق اساسی شهروندی مردم است.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان سمنان در ادامه بیان کرد: ریاکاری دولت‌های غربی در مورد آزادی بیان و حقوق‌ بشر عموماً محدود به ایجاد بستر و فضایی در راستای انتقاد از دولت‌هایی مانند ایران، روسیه و یا کشورهایی است که سلطه غرب را نپذیرفته و سیاست مستقلی دارند.

وی با انتقاد از اینکه غربی‌ها در زمانی که در جایگاه نقد و اتهام هستند؛ برخوردی کاملاً بیگانه از احترام به آزادی بیان از خود نشان می‌دهند؛ اظهار داشت: برخورد مستبدانه شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام در بازنمایی جنایات رخ داده در غزه و همچنین حذف و محدودشدن پست‌های کاربران حامی فلسطین به بهانه نقض قوانین شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها توسط دولت‌های مدعی آزادی محکوم نمی‌شود؛ بلکه این دولت‌ها به اشکال گوناگون با رژیم صهیونیستی همراهی هم می‌کنند.

زارعی با اشاره به اینکه مبادرت به چنین اعمالی از سوی دولت‌های غربی بیانگر اعمال فشار این دولت‌ها در راستای دستیابی بی‌حد و حصر به اطلاعات کاربران است، خاطرنشان کرد: گرچه سال‌ها پیش اتحادیه اروپا و آمریکا، کشورهایی چون استرالیا، روسیه را در موضوع تلگرام محکوم کردند؛ اما اکنون شاهد سکوت و همراهی و رویکرد دوگانه همین کشورها در قبال دستگیری مالک این شبکه اجتماعی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه بازداشت مدیرعامل تلگرام نشان از بی‌اعتمادی و عدم‌ پذیرش دنیای غرب در مسئله آزادی رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد گزاره‌هایی چون آزادی بیان، جریان آزاد اطلاعات، حقوق بشر و... صرفاً دارای مصرف رسانه‌ای برای تحت‌تأثیر قرار دادن عامه مردم بوده و به‌سان ابزاری در راستای نیل به اهداف کشورهای غربی به‌کار گرفته می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از