حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس مذهبی:

میلاد سیدالشهدا با اشک و غم همراه بود

میلاد سیدالشهدا با اشک و غم همراه بود

کارشناس مذهبی گفت:تولد سیدالشهدا مانند شهادت ایشان از سایر ائمه متفاوت بوده و بر اساس آیات و روایات با گریه و اشک ریختن بر مصائب این امام همام همراه بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد بارانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه میلاد امام حسین علیه‌السلام با بقیه ائمه متفاوت بوده و با اشک و گریه همراه بوده است، گفت: تولد سیدالشهدا مانند شهادت ایشان از سایر ائمه متفاوت بوده و بر اساس آیات و روایات با گریه و اشک ریختن بر مصائب این امام همام همراه بوده است.

این کارشناس مذهبی همچنین تصریح کرد: در هنگام ولادت حضرت سیدالشهدا جبرئیل خبر شهادت امام حسین را به پیامبر می‌دهد و این خبر به حضرت زهرا نیز رسیده  و سبب گریه پیامبر و حضرت زهرا بر مصیبت شهادت این امام در هنگام تولدش می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بارانی همچنین تصریح کرد: نام امام حسین را خود خداوند انتخاب کرده و توسط جبرئیل به رسول اکرم الهام شده و همچنین بارها در کودکی امام حسین انگشت خود را در دهان امام قرار دادند و از این طریق علوم و معارف زیادی را  در  دوران کودکی به حضرت سیدالشهدا منتقل کردند.

وی یکی از خصایص برجسته امام حسین (ع) را «رحمت‌الله الواسعه» این امام بزرگوار دانست و افزود: امام حسین (ع) با همه مهربان و رئوف بودند و زمانی که حر در روز عاشورا از ملاقات با امام حسین شرمنده بود، امام به وی فرمود سرخود را بالا بگیر و شرمنده مباش و این صحبت نشان‌دهنده وسعت رحمت امام حسین است.

این کارشناس مذهبی در نهایت اذعان داشت که اهل‌بیت کشتی نجات هستند و باید به هر شکل ممکن ارتباط با آنها را حفظ کرد و از طریق زیارت عاشورا و زیارت وارث و سایر ادعیه می‌تواند این ارتباط شکل گیرد، البته خواندن کتاب کامل الزیارات ابن قولویه توصیه می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از