حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

با مکتب حاج‌قاسم بر مشکلات فائق می‌شویم

با مکتب حاج‌قاسم بر مشکلات فائق می‌شویم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت:اگر مردم می‌خواهند بر مشکلات کشور نائل شویم و روی پای خود بایستیم باید به سیره مکتب نظری حضرت امام (ره) چشم دوخته و از الگوی امروزه مکتب حاج‌قاسم سلیمانی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس عبدالهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: مسئله استعمار، ظلم نظام سیاسی چپاولگر و استعمارگر موضوع جدیدی در تاریخ بشریت نیست و از روزی که مسئله جامعه، سیاست و حاکمیت و حکومت‌داری در دنیای بشر مطرح شده، استثمار، استعمار و ظلم حکومت‌های جبار که در قرآن کریم با کلیدواژه طاغوت مطرح شده‌اند وجود داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: جهان عمدتاً به دو بخش مردم، ملت‌ها و جوامع مستضعف تحت ظلم ستم چپاول و استعمار در یک بخش و ابرقدرت‌ها، استعمارگران و ظالمان در بخش دیگرتقسیم شده است.

وی ضمن اشاره به واژه استکبار و مستکبرین در آیات قرآن تصریح کرد: در طول تاریخ ملت‌ها و جوامع ستم‌دیده به دو صورت با جبهه ابرقدرت‌ها برخورد کرده‌اند برخی از فرهنگ‌ها و ملل باتکیه‌بر خودباوری ملی و اعتقادات ملی و یا مذهبی راه مقاومت در برابر ظلم و ستم ابرقدرت‌ها و مستکبرین را در پیش گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهی تصریح کرد: نهضت‌های مختلف استقلال‌طلبانه در قرن نوزدهم و بیستم در دوران معاصر از قاره آسیا تا قاره آفریقا، آمریکا و اروپا در جای‌جای دنیا شواهد و مصداق‌های مختلف این مقاومت ملی در برابر جریان استعمار سیستمی و دولتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: در دهه‌های گذشته روش‌های مختلف جریان بیداری اسلامی در نهضت‌های بیداری ملی و مقاومت هندوستان، کوبا، ونزوئلا، آسیا شرقی، عراق، یمن جریان بیداری اسلامی شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران در دهه ۵۰ یکی از نهضت‌هایی است که بر پایه اعتقادات مذهبی با محوریت مکتب تشیع شکل گرفت و کاملاً با میدان‌داری مردم سیاست را دست خوش تحولات گسترده‌ای در منطقه خاورمیانه، بین‌الملل اسلامی و حتی جامعه غیرمسلمان قرارداد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهی در ادامه افزود: آرمان‌ها و شعارهای نهضت مردمی ایران روح مبارزه و مقاومت در برابر جریان استبداد داخلی و استعمار خارجی را در پیش گرفت که در شعارهای مردم کاملاً مشهود است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: بحران‌های نظامی و امنیتی، تهاجم گسترده فرهنگی، بحران‌های سیاسی، تحریم شدید و بی‌سابقه اقتصادی متعدد در این ۴۵ سال با تاکتیک‌های مختلف توسط دشمنان استعمارگر برای ملت ایران و ملت‌های مستضعف جهان بکار گرفته شد دشمنان نهضت انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت سردار سرافراز جبهه مقاومت تعبیر مکتب را برای این شاگرد ممتاز نظری و اجتماعی حضرت امام خمینی ره بکار ببرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) قصد داشتند مرام، روش، فکر، سیره اجتماعی و مدیریتی حاج‌قاسم به‌عنوان شاخص و الگو برای فعالان فکری و سیاسی داخلی و برای جهان اسلام و جبهه مقاومت، جهان بشریت و نظام بین‌الملل مطرح باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: سردار سلیمانی وصیت کرده بود بر سنگ مزار ایشان بنویسند سرباز که این نشان‌دهنده فهم عمیق و روش و سیره زندگی اجتماعی و مدیریتی سردار در مقابل ولایت‌فقیه است.

وی در پایان افزود: اگر مردم می‌خواهند در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور بر حل مشکلات نائل شویم پیروزی‌های بزرگ را کسب کنیم و روی پای خود بایستیم باید چشم و قلب و دستان همه به سیره مکتب نظری حضرت امام (ره) دوخته شود و از الگوی امروزه مکتب حاج‌قاسم سلیمانی استفاده کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از