حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

نامزد اصلح دل در گرو انقلاب دارد

نامزد اصلح دل در گرو انقلاب دارد

خطیب جمعه سمنان گفت: انتخاب ما برای سکانداری دولت چهاردهم باید کسی باشد که به مبانی نظام و انقلاب پایبند باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات موجب مأیوس شدن دشمنان می‌شود، گفت: مردم بصیر و همیشه در صحنه استان سمنان با حضور پای صندوق‌های رأی کار نیمه‌تمام خود را در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، به اتمام رسانند. 

وی در ادامه افزود: مخالفان ایران اسلامی به دنبال کاهش مشارکت مردم در صحنه انتخابات هستند؛ زیرا رأی مردم و مشارکت حداکثری به معنای التزام و حمایت از نظام جمهوری اسلامی است، اما مردم بصیر ایران اسلامی  از دشمنی معاندان انگیزه بیشتری پیدا کرده تا حضور پررنگ‌تری داشته باشند کمااینکه در تاریخ انقلاب اسلامی این امر را نشان داده‌اند. 

خطیب جمعه سمنان تصریح کرد: حضور و مشارکت در انتخابات عمل به وصیت شهدا و خواسته خانواده‌های آنها و ایثارگران و مطالبه به حق رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای است.

مطیعی خاطرنشان کرد: فردای انتخابات یک نفر از نامزدها به‌عنوان رئیس‌جمهور تعیین خواهد شد و رأی و انتخاب آگاهانه امروز موجب انتخاب یک فرد اصلح می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: امیدوار هستیم نامزدی ریاست‌جمهوری را بر عهده بگیرد که پس از مراسم تنفیذ حکم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و معرفی کابینه بتواند هرچه سریع‌تر خلاء‌های ایجاد شده از زمان شهادت آیت‌الله رئیسی تا کنون را مرتفع کند. 

مطیعی با بیان اینکه مردم کشور از رئیس‌جمهورآینده مطالباتی دارند گفت: مطالبه مردم مطالبه رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» است و بنا به فرموده ایشان، کسی که با انقلاب، نظام و امام ذره‌ای زاویه دارد به درد شما نمی‌خورد، کسی که دلبسته آمریکا باشد برای شما همکار خوبی نخواهد بود. کسی که به راهبرد دین و شریعت بی‌اعتنایی کند همکار خوبی برای شما نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: انتخاب ما برای ریاست‌جمهوری باید در درجه‌ اول به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد، اهل دین و یقین باشد، دنبال کار باشد، توانایی داشته باشد برای کارکردن و از عناصر و استعداد‌های داخل کشور حمایت کند. 

مطیعی با اشاره به قرارگیری در آستانه ماه محرم اظهار کرد: واقعه عاشورا برآیند تقابل جدی بین حق و باطل است و بنابراین همه در این نقطه باهم توافق نظر دارند که در جریان عاشورا نقطه سیاه‌ و سفید روبه روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و چون این رودررویی حق و باطل وظلم و عدل تا ابد وجود دارد؛ بنابراین جریان عاشورا نیز جاری است.

بنا به گفته وی، اهمیت روشنگری واقعیت کربلا و ترویج فرهنگ حسینی در ماه محرم، لزوم عبرت‌آموزی از مکتب عاشورا و رعایت اصل امربه‌معروف و گرامیداشت روز شهرداری و دهیاری مهم‌ترین موضوعاتی بود که از تریبون این هفته نمازجمعه سمنان مطرح شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از