حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

نجات اقتصاد کشور با نسخه مردمی محقق می‌شود

نجات اقتصاد کشور با نسخه مردمی محقق می‌شود

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه نجات کشور بهره‌گیری از الگوی بومی و مردمی‌سازی اقتصاد است

علی‌اکبر علیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در تبیین شعار سال بیان شده توسط مقام معظم رهبری گفت: شعار سال از دو کلیدواژه و یک حرف‌اضافه تشکیل شده و بررسی دقیق آن نشان می‌دهد که این دو کلیدواژه لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هیچ‌کدام بدون دیگری محقق نخواهد شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: نگاه به سال‌های عمر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که دولت‌های مختلف هرچند با گرایش‌های سیاسی گوناگون روی کار آمدند اما اکثر آنها مستقیم یا غیرمستقیم دنباله‌رو سیاست‌های اقتصادی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول بودند درحالی‌که این سازمان‌های بیگانه نمی‌توانند برای اقتصاد کشور اسلامی ما الگوی مناسبی باشند.

وی همچنین تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نام گذاری شعار سال بر محور اقتصاد آن هم با مشارکت مردم حجت را بر همگان تمام کردند و نشان دادند که نسخه درمان اقتصاد بیمار کشور با حمایت مردمی و مبتنی بر الگو داخلی محقق خواهد شد و الگوی‌های غربی و بیگانه نمی‌توانند کشور را به رشد اقتصادی برساند.

بنا به گفته علیزاده بهره‌گیری از الگوی بومی و مردمی اقتصاد نه‌تنها مشکلات داخلی کشور حل می‌شود؛ بلکه به مدلی برای جریان و نهضت مقاومت در کل دنیا تبدیل خواهیم شد.

این عضو خانه ملت ابراز کرد: تجربه ثابت کرده هرکجا مردم پای‌کار انقلاب اسلامی آمدند مشکلات کشور در آن بخش مرتفع شد و نباید فراموش کنیم که بسیج مردمی در روزهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی کشور را به پیروزی رساند و باور امام راحل نیز بر تأثیر پررنگ حضور مردم در صحنه بود و به همین خاطر نهادهای مردمی مانند جهاد سازندگی و بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان و... در کشور ایجاد شد.

علیزاده اذعان داشت: متأسفانه طی این سال‌ها بانک‌ها علی‌الخصوص بانک‌های خصوصی به حال خود رها بودند و هیچ نظارتی بر عملکرد آنها انجام نمی‌شده و به همین خاطر مجلس در حال تصویب قانون برای بانک‌ها است تا جلوی خودسری آنها گرفته و این مانع سر راه جهش اقتصادی و تولید در کشور مرتفع شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از