حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

نخستین مناظره اخلاق‌مدار پیش رفت

نخستین مناظره اخلاق‌مدار پیش رفت

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به برگزاری اولین مناظره انتخاباتی در شب گذشته گفت: خوشبختانه فضای مناظره تاکنون بر مدار اخلاق و برنامه‌محور جلو رفته است.

حسین هراسانیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به مناظرات انتخابات اخیر گفت: با راهنمایی، بیانات و هدایت رهبر معظم انقلاب، بزرگان و خواص امسال شاهد سبک متفاوت از مناظرات هستیم. 

وی در ادامه افزود: مناظره‌های انتخاباتی این دوره کمی متفاوت‌تر از ادوار قبلی برگزار شد، اخلاق مداری نامزدها و بیان برنامه‌های آتی و نه رفتارهای هنجارشکنانه و غیرحرفه‌ای فضای انتخابات را دچار رقابت کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان وعده‌ها جهت حل گره‌های اقتصادی ابراز کرد: موضوعی که حائز اهمیت است و توسط کارشناسان و نامزدها به آن اِشاره شده رکود اقتصادی در دهه ۹۰ است، فلذا باید به طور کلی توجه داشت که کدام نوع تفکر اقتصادی در این دهه حاکم بوده و دستاورد این نوع تفکر برای مردم چه چیزی بود. 

هراسانیان تصریح کرد: موضوع اقتصاد در کشور آنقدر حائز اهمیت است که اگر لطمه و خلایی در آن وجود داشته باشد می‌تواند باعث تضعیف اعتقادات و دین مردم شود. 

وی به فرموده پیامبر مبنی بر تاثیر مادیات بر اعتقادات اشاره کرد و گفت:  پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «مَن لا مَعاشَ لَهُ لا مَعادَ لَهُ»، برای هرکس که معاشی نباشد، معادی نیز نمی‌باشد» بنابراین مشکلات مالی و فقر بی‌اعتقادی ایجاد می‌کند. 

هراسانیان ابراز کرد: مهم‌ترین وظیفه مردم در تشخیص نامزد اصلح این است که حرف‌های نامزدها را گوش دهند و اگر در صحبت‌ها وعده‌های غیرعملی می‌دهند، بدانند که آن فرد صداقت ندارد، اگر آن نامزد در مناصب قبلی‌اش، مردم سالار دینی و با برنامه بوده است و به وعده‌هایش جامع عمل پوشانده، فردی اصلح است. 

وی در نهایت ابراز کرد: کشور نیازمند یک رئیس‌جمهور خوب و مردم نیازمند برنامه‌ مشخص و شفافند، مردم حق دارند، بدانند پس از چهار سال یا هشت سال با این نامزد چه تغییری را در معیشت و سیاست و کشورشان احساس خواهند کرد، همه باید تلاش کنیم تا فردی اصلح را برای ریاست‌جمهوری برگزینیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از