حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
استاد دانشگاه آزاد تهران:

نزاع انتخاباتی نشانه عدم بلوغ اجتماعی است

نزاع انتخاباتی نشانه عدم بلوغ اجتماعی است

استاد دانشگاه آزاد تهران گفت: درگیری و نزاع در مناظرات انتخاباتی از سوی برخی افراد ناشی از عدم علم کافی در فنون مذاکره است.

علی پژهان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به نزاع در مناظره انتخاباتی اخیر گفت: درگیری و نزاع در مناظرات انتخاباتی از سوی برخی افراد ناشی از عدم علم کافی در فنون مذاکره است. 

وی در ادامه افزود: احاد ملت و اجزای مختلف نظام می‌دانند که انتخابات بسیار مهم است؛ بنابراین شیوه رفتاری افراد حاضر در مناظرات و گفتگو‌ها هم به همین میزان حائز اهمیت است. 

پژهان تصریح کرد: لازمه دستیابی به فنون مذاکره رسیدن به بلوغ اجتماعی است و نیز این بلوغ یکی از مهمترین مواردی است که در ایجاد هر رابطه فردی و اجتماعی تاثیرگذار است.

استاد جمعیت‌شناسی دانشگاه آزاد واحد تهران با بیان اینکه مهم‌ترین اصل در مذاکرات صداقت و انتقادپذیر بودن است گفت: همه ما در گام نخست باید مهارت تاب‌آوری اجتماعی را در خود تقویت کنیم و در برابر پرسش و ابهامات ابتدا انتقادپذیر باشیم و بعد با صداقت و متانت شروع به بحث کرده و پاسخگو باشیم.

پژهان خاطرنشان کرد: در مذاکره، استفاده از تاکتیک‌های مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد، یکی از تاکتیک‌های مهم، شناخت کامل از موضوع و مخاطبان است. با داشتن اطلاعات کافی در مورد مسئله و افرادی که با آنها در حال مذاکره هستیم، می‌توانیم بهترین گفتگوی ممکن را ارائه دهیم. 

وی در ادامه ابراز کرد: دو شخص پشت تریبون هنگامی که در مذاکره تاب‌آوری اجتماعی و صبر نداشته باشند با عدم صداقت مواجه خواهد شد و در این میان دروغ رشد می‌کند. 

و در نهایت ابراز کرد: درک سخنان و منظور طرف مقابل بخش مهمی از هر مذاکره است. برای داشتن یک مذاکره مثبت و نتیجه‌بخش همان‌طور که فرد باید نسبت به خواسته‌ها و اهداف خودآگاه باشد، منظور طرف مقابل را نیز باید به‌خوبی درک کند و از خواسته‌های او آگاه باشد. این به هر دو طرف مذاکره‌کننده کمک می‌کند در مسیری مستقیم و روشن پیش بروند و بدون ایجاد مشکل و سوءتفاهم با آرامش و تمرکز مذاکره را در مسیر درستی پیش ببرند تا در نهایت بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از