حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

نظارت بر بازار کالاهای اساسی با همکاری بسیج

نظارت بر بازار کالاهای اساسی با همکاری بسیج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از نظارت جدی بر بازار کالاهای اساسی با همکاری بسیج اصناف و سازندگی خبر داد.

محمدرضا قاسمی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، با اشاره به اقدامات این نهاد با همکاری سازمان بسیج گفت: با توجه‌ به شعار سال مبنی بر رشد تولید و کنترل تورم اقدامات گوناگونی در این نهاد با همکاری بسیج اصناف در راستای کنترل تورم، نظارت بر قیمت‌ها و توزیع کالاهای اساسی و افزایش نظارت در بازار انجام‌گرفته است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه افزود: جهت کنترل قیمت‌های کالاهای اساسی توزیع شکر و برنج و مرغ به‌وفور در بازار انجام شده و همچنین با تلاش کلیه مسئولین استانی در راستای افزایش ظرفیت تولید واحدهای گوشتی جلوی افزایش قیمت فرآورده‌های پروتئینی علی‌الخصوص گوشت مرغ در نیمه نخست سال جاری گرفته شده است.


وی ابراز کرد: در حوزه رشد تولید افزایش ظرفیت تولید طیور گوشتی و ارسال مازاد بر نیاز جهت کنترل بازار تهران انجام‌گرفته و همچنین در پروژه‌های مختلف کشاورزی و آب نیز افزایش بهره‌وری صورت پذیرفته است.


بنا به گفته قاسمی، ۵۱ بازرس بسیجی در سطح استان در حوزه نظارت و رصد کالاهای اساسی و آرد و نان فعالیت کرده و بیش از ۲۰ هزار گشت و بازرسی را انجام داده‌اند که بخشی از این نظارت‌ها منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی شده است.


این مقام مسئول در رابطه‌ با مقدار کالاهای اساسی توزیع شده در سطح استان نیز ابراز کرد: ۲۰ تن آرد بین خانواده‌های نیازمند و سرپرست خانوار و ۱۰ تن برنج و پنج تن شکر بین هیئت‌های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی و مراکز نیکوکاری توزیع شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی در رابطه‌ با اقدامات انجام‌گرفته در این نهاد با همکاری سازمان بسیج سازندگی گفت: ۱۷ پروژه بند خاکی بالا سر قنوات در راستای تقویت حوزه آبریز انجام شده و همچنین جهت جلوگیری از هدر رفت اب در هنگام ذخیره‌سازی ۴۸ پروژه انجام و ۱۹ قنات احیا و مرمت شده است.


بنا به گفته قاسمی جهت ذخیره‌سازی استفاده آب در تابستان دو حلقه چاه که شاخص‌ترین آنها استخر شهید ساجدی است با ۴۰۰ هزار مترمکعب ذخیره انجام شده و بیش از ۷۵ هزار مترمربع ورق ژئوممبران در این‌ خصوص مصرف شده است.


قاسمی در نهایت ابراز کرد: در خصوص منابع طبیعی لایروبی سد خاکی برم با بیش از ۳۷ هزار مترمکعب خاک‌برداری و اصلاح سرریز سنگی جهت تقویت قنات کشاورزی و جمع‌آوری سیلاب انجام شده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از