حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام‌جمعه سرخه:

نماینده مردم نباید مصلحت‌اندیش باشد

نماینده مردم نباید مصلحت‌اندیش باشد

امام‌جمعه سرخه گفت: در انتخاب نماینده باید دقت کنیم و کسی را که در حال حاضر در جزئیات مصلح سنجی کرده و قانون را دور می‌زند انتخاب نکنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در خطبه‌ای نمازجمعه این هفته شهرستان سرخه که درامامزادگان سید علی‌اکبر روستای لاسجرد این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه مشارکت در انتخابات یک واجب ضروری و لازم است گفت: گاهی برخی متوجه جایگاه مجلس خبرگان و یا مجلس شورای اسلامی نیستند و این انتخابات را کم‌اهمیت جلوه می‌دهند.

امام‌جمعه شهرستان سرخه در ادامه افزود: برخی مردم گمان می‌کنند مجلس خبرگان به جهت آنکه تأثیر مستقیم در تصمیمات اجرایی و یا زندگی روزمره ندارد پس  دارای اهمیت چندانی نیست؛ بلکه باید بدانند این مجلس با وجود مجتهدین طراز اول مهم‌ترین رکن جامعه است و در سال‌های ابتدایی انقلاب این نهاد بعد از رحلت امام کشور را  از گسست و پراکندگی حفظ کرد.

این خطیب جمعه با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرد اصلح را راهی مجلس کنیم، افزود: نماینده  مجلس در آینده و زمانی که بر کرسی مجلس قرار گرفت در معرض پیشنهادهای وسوسه‌انگیز زیادی قرار می‌گیرد فلذا می‌بایست ساده‌زیستی را  مدنظر قرار داده و کسی را انتخاب کنیم که دارای این خصلت  باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرف با بیان اینکه در انتخاب نماینده باید دقت کنیم و کسی را که در حال حاضر در جزئیات مصلح سنجی کرده و قانون را دور می‌زند انتخاب نکنیم؛ افزود: قطعاً این فرد در مجلس نمی‌تواند برای قانون‌گذاری  و قانون‌نویسی فرد قابل‌اعتمادی باشد.

وی در خصوص سایر خصلت‌های یک فرد اصلح اذعان داشت که باید مردمی بوده و شجاع باشد و مصلحت‌اندیشی نکرده و حرف حق را بزند و توان اجرایی بالایی داشته باشد.

وی با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین خیبر ابراز کرد: رزمندگان ما در این عملیات کار بسیار بزرگی انجام دادند و با نصب پل متحرک و اعجاز مهندسی دوران دفاع اوج اقتدار خود را نشان دادند.

خطیب جمعه سرخه در نهایت با اشاره به‌روز سربازان گمنام امام‌زمان ابراز کرد: امنیت و آرامش در کشور حاصل تلاش‌های روزافزون این سربازان مخلص و گمنام است که موجب شده آرامش بر کشور حاکم باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از