حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مسئول واحد بیابان منابع طبیعی دامغان مطرح کرد:

نهال‌کاری ۱۰۰ هکتاری از اراضی بیابانی دامغان

نهال‌کاری ۱۰۰ هکتاری از اراضی بیابانی دامغان

مسئول واحد بیابان منابع طبیعی دامغان گفت: نهال‌کاری 100 هکتاری از اراضی یبابانی منطقه مبارک‌آباد شهرستان دامغان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، محبوبه راحتی مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: اجرای عملیات نهال‌کاری، آبیاری و مراقبت در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی شرق منطقه مبارک آباد در بخش امیرآباد شهرستان دامغان با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان آغاز شد.

وی افزود: عملیات مذکور به‌صورت پیمانی توسط پیمانکار بخش خصوصی به اجرا درآمد. در اجرای این عملیات از نهال‌های تاغ و آتریپلکس که با شرایط سخت محیطی سازگار هستند استفاده شد که از نتایج حاصله از اجرای پروژه‌های نهال‌کاری و آبیاری در مناطق بیابانی می‌توان به جلوگیری از فرسایش بادی و تثبیت خاک و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و مهار هجوم ماسه‌های روان به روستا و تعدیل و تلطیف آب‌وهوای منطقه اشاره کرد.

مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: ۶۷۱ هزار هکتار از سطح شهرستان دامغان را عرصه بیـــابانی و تپه ماسه‌ای در بر می‌گیرد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از