حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

نوروزگاه‌ها در مبادی ورودی شهرها ایجاد می‌شود

نوروزگاه‌ها در مبادی ورودی شهرها ایجاد می‌شود

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت:نوروزگاه‌ها در مبادی ورودی تمام شهرستان‌ها ایجاد شده و تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان در این مبادی تجمیع می‌شوند.

مهدی قاسم‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» از برگزاری جلسات متعدد ستاد اجرایی خدمات سفر به‌منظور ساماندهی امور نوروز سال جاری خبر داد و گفت: جلسات ستاد خدمات سفر در مرکز استان با ریاست استاندار و در شهرستان‌ها با ریاست فرماندارها در حال برگزاری است و تا 24 فروردین نیز به منظور ساماندهی امور ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در ادامه افزود: به جهت آنکه طی چند روز آینده ماه مبارک رمضان را نیز در پیش داریم از 22 اسفندماه تا عید فطر تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در حالت آماده‌باش بوده و نظارت‌های لازم بر قیمت‌ها را داشته باشند.

وی از ایجاد نوروزگاه‌ها در ورودی تمام شهرستان‌ها خبر داد و افزود: نوروزگاه‌ها در مبادی وردی شهرها قرار گرفته و تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان در این مبادی تجمیع شده تا مسافران به‌راحتی بتوانند به کلیه خدمات دسترسی داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سطح اقامت‌های بوم‌گردی در استان سمنان همانند استان‌های برخوردار است، ابراز کرد: در حال حاضر 120 اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان آماده پذیرایی از بیش از 9 هزار مسافر است و همچنین 23 واحد هتل‌آپارتمان، متل و مهمان‌پذیر نیز با 350 تخت و 11 مجتمع اقامتی با 155 تخت آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

بنا به گفته قاسم‌زاده مساجد و زائرسراهای بین‌راهی جهت اسکان ارزان مسافران نوروزی مهیا شده‌اند و همچنین تمام سرویس‌های بهداشتی اصلی و فرعی نیز با مساعدت بالغ بر یک میلیارد تومانی از سمت وزارتخانه در محورهای اصلی و فرعی بهسازی و تعمیر شدند.

این مقام مسئول در نهایت از ایجاد بازارچه در مبادی ورودی شهرها به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای و تجدید قوای رانندگان خبر داد و افزود: به جهت رونق گردشگری و افزایش کسب‌وکار در داخل شهرها تلاش شده گردشگران به طرق مختلف به سمت شهرها هدایت شوند و در سمنان نیز با نصب اپلیکیشن پارکوپلو می‌توانند از خدمات‌دهی صنوف داخل شهر سمنان مطلع شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از