حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

دولت باید از فرامین رهبری تبعیت کند

دولت باید از فرامین رهبری تبعیت کند

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: دولت باید از فرامین رهبری تبعیت کند که بتواند شرایط دولت جدید را تنظیم کرده تا در مسیر درست قرار گیرد.

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به روی کار آمدن دولت چهاردهم گفت: تمام دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران در طول هم قرار دارند؛ چرا که به‌ناچار بخشی از عملکرد دولت‌های قبلی به ارث گذاشته می‌شود.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اقدامات مؤثر دولت سیزدهم، افزود: قطعاً ریل‌گذاری که شهید جمهور انجام داد، می‌تواند سرمشقی برای دولت جدید باشد.

وی همچنین تصریح کرد: مردمی‌بودن بخش عمده‌ای از تلاش‌هایی دولت سیزدهم است که در رفع مشکلات اثرگذار بود.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه دولت پزشکیان قرار نیست که چرخ را مجدداً اختراع کند، اظهار کرد: پزشکیان باید از اثرات و تجربیات دولت‌های گذشته بهره بگیرد و عملکردهایی که برایش قابل ‌قبول نیست کنار بگذارد و به روش خود عمل کند.

وی در ادامه افزود: به هر حال دولت چهاردهم، دولت پزشکیان است و قاعدتاً باید شاخصه‌های مختص خودش را داشته باشد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بیانات مقام معظم رهبری نقشه راهی برای دولت است، بیان کرد: دولت باید از فرامین رهبری تبعیت کند که بتواند شرایط دولت جدید را تنظیم کرده تا در مسیر درست قرار گیرد.

به گفته کنعانی‌مقدم، دولت و مجلس در پیشبرد امور و حل مشکلات کشور باید با هم هماهنگ باشند.

وی افزود: قوای سه‌گانه باید باهم هماهنگ بوده و یک‌صدا عمل کرده تا مبادا دشمنان جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه وزرا باید صفات ایجابی داشته باشند، اظهار کرد: اعضای کابینه جدید باید در تراز انقلاب اسلامی باشند و دلبسته به غرب نباشند.

وی با بیان اینکه وزرا باید نسبت به انقلاب و اسلام جدیّت داشته باشند، گفت: افرادی باید در کابینه حضور یابند که اهل وعده‌های دروغین نبوده یا اقداماتی را انجام ندهند که برخلاف سیاست‌های کلی نظام باشد.

کنعانی‌مقدم با اشاره به اینکه دولت آینده باید دولت وحدت ملی و کارآمد باشد، بیان کرد: دولت باید با تمام ارکان نظام هماهنگی داشته باشد تا بتواند مشکلات مردم را حل کند.

وی در خصوص اینکه کابینه دولت جدید باید اقوام و سلایق مختلف را در برگیرد، اظهار کرد: مردم توقعشان این است که دولت فراگیر و کارآمد باشد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه باید نگاه ملی جایگزین رفتار جناحی شود، گفت: دولتی که با نگاه ملی تشکیل شود به دنبال سهم‌خواهی نخواهد بود در حالی که در نگاه جناحی همه به دنبال سهمی از دولت هستند.

کنعانی‌مقدم در ادامه افزود: دولت باید یک کار تیمی خوب انجام دهد و این افراد باهم هماهنگ عمل کنند تا باعث گل به خودی نشوند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از