حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرمسار:

نیمی از مساحت گرمسار اراضی بیابانی است

نیمی از مساحت گرمسار اراضی بیابانی است

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرمسار با بیان اینکه نیمی از مساحت شهرستان اراضی بیابانی است، گفت: از مجموع ۵۱۸ کیلومتر مساحت شهرستان، ۲۸۴ هزار هکتار اراضی بیابانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ امیرحسین شاه‌حسینی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نشست مدیران منابع طبیعی استان سمنان و در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع ۵۱۸ کیلومتر مساحت شهرستان، ۲۸۴هزار هکتار اراضی بیابانی است.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از مساحت گرمسار اراضی بیابانی است، افزود: بیش از ۱۰ هزار هکتار شهرستان با گونه‌های بیابانی مانند تاغ، درختکاری شده است.

این مقام مسئول مهار و کنترل گرد و غبار و جلوگیری از فرسایش بادی را یکی از مزیت‌های درختکاری در اراضی بیابانی دانست.

شاه‌حسینی پایش و کنترل آفات و بیماری‌های تاغ‌زارها در شهرستان میامی را یکی از رسالت‌های اداره منابع طبیعی دانست و گفت: تاغ‌زارها نقش بی‌بدیلی در مقابله با بیابان‌زایی دارند.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر به تاغ‌زارها، عملیات پایش، کنترل و پیش‌آگاهی آفات و بیماری‌ها تاغ در سطح تاغ‌زارهای شهرستان گرمسار صورت ‌گرفته است.

این مقام مسئول ابراز کرد: طی 6 دهه گذشته هر سال عملیات کاشت نهال تاغ، مراقبت و آبیاری عملیات جوان‌سازی و … در قالب اعتبارات ملی و استانی در سطح تاغ‌زارهای شهرستان انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از