حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل هواشناسی استان سمنان:

هشدار زرد هواشناسی در سمنان صادر شد

هشدار زرد هواشناسی در سمنان صادر شد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: وضعیت هشدار زرد هواشناسی از بعدازظهر چهارشنبه هشتم شهریورماه آغاز شده و تا اواخر وقت روز جمعه دهم شهریور ادامه خواهد یافت.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان، اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، تصاویر ماهواره و مدل‌های پیش‌بینی، وضعیت هشدار زرد هواشناسی از بعدازظهر چهارشنبه هشتم شهریورماه آغاز شده و تا اواخر وقت روز جمعه دهم شهریور ادامه خواهد یافت.

 

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در ادامه بیان کرد: احتمال وقوع پدیده رگبارهای پراکنده باران و رعدوبرق از روز چهارشنبه تا جمعه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان دور از انتظار نیست.

 

وی افزود: وزش باد شدید تا نسبتاً شدید، خیزش گردوغبار و تندبادهای لحظه‌ای برای روز چهارشنبه در غالب مناطق استان و در روزهای پنجشنبه و جمعه در نواحی شرقی و جنوبی استان متأثر از ورود سامانه جوی مذکور خواهد بود.

 

مصطفوی با اشاره به افزایش آلاینده‌های هوا در نیمه غربی، جنوب شرقی و نواحی صنعتی استان طی روز‌های جمعه و شنبه، ابراز  داشت: کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان ناشی از همین مسئله خواهد بود.

 

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در ادامه عنوان کرد: احتمال جاری‌شدن رواناب سیلاب نقطه‌ای، اختلال در تردد محور‌ها، احتمال خسارت ناشی از باد،  همچنین در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا و همین‌طور احتمال بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها از مهم‌ترین مخاطرات جوی در این ایام است.

 

وی با تأکید بر لزوم کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، اذعان داشت: عدم چرای دام‌ها در نواحی مرتفع، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خطرات صاعقه، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از باد، پرهیز از افروختن آتش در مراتع و مناطق جنگلی و همچنین پرهیز از تردد در فضاهای باز برای گروه‌های حساس از احتمال خسارت شرایط جوی مذکور خواهد کاست.

 

پایان پیام/

هشدار زرد هواشناسی در سمنان صادر شد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از