حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان مطرح کرد:

گلایه جامعه کارگری به طرح افزایش سن بازنشستگی

گلایه جامعه کارگری به طرح افزایش سن بازنشستگی

دبیر اجرایی خانه کارگر استان در واکنش به رأی مثبت نمایندگان به لایحه افزایش سن بازنشستگی؛ گلایه جامعه کارگری از ۴ نماینده استان سمنان در مجلس این است که چرا؟ چرا؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حبیب‌الله محقق با اشاره به اینکه افزایش سن بازنشستگی که اخیراً و در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسید، موجی از نگرانی را در میان مردم به‌ویژه کارگران ایجاد کرده است، گفت: در زمانی که به فرموده رهبر انقلاب، امیدآفرینی نیاز اصلی جامعه است، در میان شدیدترین فشارهای اقتصادی، تصویب این لایحه هم زخمی دیگر بر بدنه کارگری وارد کرد.

 محقق اذعان داشت: تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی ظلم به کارگران است، خصوصاً به کسانی که من به بعد تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

 دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان تصریح کرد: درحالی‌که شرایط اقتصادی، وضعیت بسیار بدی را برای دهک‌های پایین خصوصاً کارگران و بازنشستگان ایجاد کرده است از مجلس انتظار نمی‌رفت که چنین قانونی را تصویب کند و باعث آزرده‌خاطر شدن کارگران شود.

 محقق اذعان داشت: مشخص است کسی که از خط ویژه با اسکورت گذر می‌کند مشکل ترافیک را نمی‌فهمد.

 وی گفت: نمایندگان مجلس به هوش باشند قطعاً در انتخابات پیشرو مجلس شورای اسلامی پاسخ شایسته جامعه کارگری را به چشم خواهند دید.

 دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان ادامه داد: امیدواریم شورای نگهبان با این مصوبه مخالفت کند. دراین‌خصوص ما طوماری تهیه کردیم که به استحضار شورای نگهبان رسیده است. انشا الله که ترتیب اثر داده خواهد شد.

محقق اذعان داشت: اکنون سؤال ما از نمایندگان مجلس، به‌ویژه نمایندگان استان سمنان این است که چرا این بار سنگین و طاقت‌فرسا را به مردم تحمیل کرده‌اند؟

 شنیده می‌شود که آقایان خانی و مطهری در جلسه تصویب این لایحه حضور نداشته‌اند، آقای علیزاده رأی ممتنع داده و آقای گلرو هم با افزایش سن بازنشستگی موافق بوده‌اند.

 
منبع: خبرگزاری آنلاین

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از