حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مسئولان استانی در گفتگو با مرآت:

وحدت نسخه نجات‌بخش امت اسلام است

وحدت نسخه نجات‌بخش امت اسلام است

برخی از مسئولان استان سمنان معتقدند که مسلمانان با وحدت و یکپارچگی خود می‌توانند فریادرس ملت مظلوم غزه و فلسطین باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، هفته وحدت یکی از مناسبت‌های مهم مسلمانان است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تقویم کشورمان ثبت شد حال این هفته مقارن شده با جنگ یک‌ساله در غزه که مردم مظلوم آن با اقتدار در برابر رژیم جنایت‌کار صهیونیستی در حال مبارزه هستند. 

هفته وحدت فرصتی است تا همه مسلمانان جهان با اتحاد و هم‌صدایی علیه این رژیم کودک‌کش بپا خیزند تا آن را به‌سوی زوال پیش برند.

اسرائیل باید ریشه‌کن شود

در همین خصوص؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یزدان جمشیدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با بیان اینکه وحدت یکی از دستاوردهای مهم مکتب توحیدی پیامبر اسلام (ص) است، گفت: این اصل به‌عنوان یک مکتب کامل و نجات‌بخش در درون عالم مطرح است که می‌بایست همه مسلمانان حول یک محور جمع شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم همه مسلمانان در تمامی مذاهب باید به حبل الهی متمسک شوند، افزود: امروز حتی مذاهبی که توحید را هم قبول ندارند به مسئله فلسطین و غزه توجه دارند.

وی همچنین تصریح کرد: رژیم جنایت‌کار صهیونیستی به‌صورت شبانه‌روزی در حال کشتار مردم فلسطین است که سبب شده تا افرادی که دین هم ندارند با عمق وجودشان از این جنایات نفرت پیدا کنند.

جمشیدی با بیان اینکه امروز فلسطین نه‌تنها فقط مسئله اسلام بلکه مسئله انسانیت است، اظهار کرد: انسان‌هایی که دارای ضمیر و وجدان آگاهی هستند متوجه این مسئله و جنایات غده سرطانی شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب در خصوص اینکه اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود، بیان کرد: امروز باید همه جوامع بشری دست‌به‌دست هم دهند تا این غده سرطانی را در منطقه نابود کنند.

وی با بیان اینکه وحدت مسلمانان جهان در عصر حاضر ضروری و دارای اهمیت بسیاری است، تصریح کرد: یک تکلیف و وظیفه مهم است که در هفته وحدت فارغ از مسلمان بودن، همه انسان‌هایی که دارای وجدان آگاه و بیدار هستند حول این مسئله مهم جهان، جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه تجمع کنند.

امروز غزه محور وحدت اسلامی است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اهمیت حفظ وحدت مسلمانان در سطح جهان گفت: با وجود دشمنی تا بُن دندان مسلح مثل آمریکا و صهیونیسم جهانی عقل سلیم حکم می‌کند که مسلمانان به اختلاف نپردازند و همیشه با هم همدل و متحد باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه دشمنان، هميشه با اتحاد مسلمانان مخالف هستند، افزود: عقل سلیم حکم می‌کند که مسلمانان در سایه وحدت بر دشمنان و هجمه‌های آن‌ها غلبه کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز غزه محور وحدت اسلامی است، اظهار کرد: نمود بیرونی وحدت اسلامی مسئله غزه و فلسطین است.

شمس‌الدین همچنین تصریح کرد: شاید کم‌تر کشوری باشد که نسبت به این وحدت واکنش نشان دهد و مدت زندگی و حکمرانی برایش مهم‌تر باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام ممالک اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که وحدت سبب حل معضلات مسلمانان می‌شود، ابراز کرد: حتی کشورهای غربی هم با مردم مظلوم غزه هم‌نوا شده‌اند؛ چرا که رمز پیروزی مسلمانان درغزه، حفظ وحدت بین آن‌هاست.

وی با بیان اینکه هفته وحدت نماد پیمان با راه و روش اسلام و خط امام و رهبری است، اظهار کرد: شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند.

شمس‌الدین خاطرنشان کرد: وحدت در شرایط حال حاضر نظام مقدس اسلامی، بسیار مهم و ارزشمند است؛ چرا که طراحی دشمن ایجاد تفرقه در بین مذاهب اسلامی است.

وحدت مسلمانان نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع می‌کند 

کبری اعرابی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با بیان اینکه امامین انقلاب بارها تأکید داشتند که فلسطین موضوع اول جهان اسلام است، گفت: همگان باید به این باور برسند که فلسطین تنها برای یک منطقه نیست و تمام جهان اسلام متأثر از این موضوع است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان با اشاره به اینکه رژیم جعلی صهیونیستی دشمن تمام جهان اسلام است، افزود: وحدت مسلمانان زمینه نابودی رژیم جعلی صهیونیست را تسریع می‌کند، پس اهل تسنن و تشیّع باید همواره با هم متحدتر و پشتیبان یکدیگر باشند.

وی همچنین تصریح کرد: نابودی رژیم صهیونیستی طبق وعده‌های الهی، امری قطعی بوده و از افتخارات بزرگ ملت عظیم‌الشأن، مؤمن و انقلابی ایران، پیش‌گامی و پرچم‌داری در حرکت نورانی آزادسازی مسجدالاقصی و قدس شریف به‌عنوان اولین قبله‌گاه مسلمین است.

اعرابی با بیان اینکه امت اسلام می‌بایست در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با یکدیگر متحد شوند، اظهار کرد: امت اسلامی باید در مورد نقطه استراتژیک جهان اسلام یعنی فلسطین متحد شوند تا نابودی رژیم صهیونیستی رقم بخورد که اگر این‌چنین شود دیگر هیچ دشمنی توان رویارویی با مسلمانان را نخواهد داشت.

این مقام مسئول تأکید کرد که مسلمانان همواره نیز با وحدت، یکپارچگی و انسجام فریادرس ملت مظلوم فلسطین و غزه باشند تا از جنایات رژیم جعلی صهیونیستی رهایی یابند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از