حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/18 شمسی | 2024/09/08 میلادی
رئیس هیأت ووشو استان سمنان:

ووشوکاران چشم‌انتظار حمایت مسئولان هستند

ووشوکاران چشم‌انتظار حمایت مسئولان هستند

رئیس هیأت ووشو استان سمنان گفت: استان سمنان پتانسیل‌ها و استعدادهای خوبی در رشته ووشو دارد که در صورت حمایت از سوی مسئولان ارتقاء پیدا می‌کنند.

علی‌اصغر حسن‌خانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به شرایط مطلوب ورزش رزمی ووشو در استان سمنان گفت: با یاری خدا شرایط ورزشی رزمی ووشو در دو بخش «تالو» و «ساندا» در سطح استان سمنان مطلوب است و تاکنون قهرمانان و مقام‌آوران بسیاری از استان سمنان افتخارآفرین بودند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه  مسابقات ووشو در سطح خوبی در استان برگزارمی‌شود و خیلی از قهرمانان و ورزشکاران نامدار استان جزو مقام‌آوران مسابقات بوده و به تیم ملی معرفی شدند.

رئیس هیأت ووشو استان سمنان ابراز کرد: شهرستان‌های دامغان و شاهرود در ورزش ووشو پیش رو بوده و دارای سابقه‌ای دیرینه هستند، در این میان شهرستان‌های دیگر استان سمنان نیز فعال هستند؛ اما نسبت به دو شهرستان دامغان و شاهرود فعالیت ضعیف‌تری دارند.

حسن‌خانی خاطرنشان کرد: ورزش رزمی ووشو دارای دو بخش مبارزه «ساندا» و حرکات نمایشی «تالو» بوده و در بخش تالو شهرستان دامغان پیش‌گام و قدرتمند است. 

وی همچنین عنوان کرد: پیش از وقوع کرونا بیش از ۷۰۰ ووشوکار در استان سمنان حضور داشتند؛ اما پس از کرونا تعداد ووشوکاران کاهش یافت و مانند تمام ورزش‌ها ورزش ووشو با آسیب مواجه شد. 

حسن‌خانی تأکید کرد: ورزش ووشو از رشته‌های مدال‌آور و پرقدرت این استان محسوب می‌شود که توجه به آن می‌تواند پتانسیل خوبی در استان رقم بزند.

 وی ابراز کرد: کمبود اعتبارات مالی و عدم وجود حمایت‌کننده مالی قوی از عمده دلایلی است که باعث شده امروز ورزش ووشو با وجود استعداد‌های برتر نتواند در جایگاه اصلی خود قرار گیرد و باید برای تخصیص بودجه فکری اندیشه شود. 

حسن‌خانی بیان کرد: ورزش ووشو هم از جمله رشته‌هایی به شمار می‌رود که امروز نیازمند اعتبارات ویژه هم از طرف مسئولان و هم از طرف حامیان مالی است که این امر لزوم توجه بیش از پیش نهادهای مربوطه در امر معرفی ورزش ووشو به کل کشور و مطرح‌شدن آن در سطح جهانی را می‌طلبد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از