حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/18 شمسی | 2024/09/08 میلادی
امام جمعه مهدیشهر:

وزرای دولت چهاردهم باید کارآمد باشند

وزرای دولت چهاردهم باید کارآمد باشند

امام جمعه مهدیشهر با تأکید بر اینکه وزرای دولت چهاردهم باید پاک‌دست و کارآمد باشند، گفت: امید به آینده و نگاه مثبت به افق آینده ایران یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که یک وزیر باید مدنظر داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه مهدیشهر بر اهمیت ویژگی‌های وزرای دولت چهاردهم تأکید کرد و گفت: وزرای کابینه باید پاک‌دست و کارآمد باشند.

امام جمعه مهدیشهر به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این روزها شاهد آغاز دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم هستیم که در دو گرایش سیاسی مختلف قرار دارند.

 وی با بیان اینکه مجلس یک روش سیاسی دارد و رئیس‌جمهور منتخب گرایش دیگری دارد، اظهار کرد: بدون شک اگر تعلقات سیاسی بر منافع ملی و کشور ترجیح داده شود، کارهای کشور قفل می‌شود.

بارانی با تأکید بر اینکه منافع سیاسی سبب می‌شود که در کشور پیشرفتی نداشته باشیم، افزود: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تا حدودی کار را آسان می‌کند؛ چرا که ایشان تلاش دارند تا ضمن دعوت به همدلی و تعامل مجلس با دولت، شاخص‌هایی را نیز برای کابینه بیان کنند که مجلس شورای اسلامی با محوریت قراردادن این شاخص‌ها بهتر با دولت تعامل کند.

وی با اشاره به شاخص‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای وزرای دولت، بیان کرد: یک وزیر باید امانت‌دار بوده و خائن به ملت نباشد.

 امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه وزیر باید با مردم صادق باشد، اظهار کرد: وزرا باید اهل تدین باشند و وزیری که اهل تقوا و نماز نیست، در تراز جمهوری اسلامی ایران قرار ندارد. 

بارانی با اشاره به اینکه در گذشته وزرایی داشتیم که اعتقادی به جمهوری اسلامی نداشتند، گفت: امید به آینده و نگاه مثبت به افق آینده ایران اسلامی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که یک وزیر باید مدنظر داشته باشد.

 وی همچنین تصریح کرد: وزرا باید در ظاهر و باطن متشرع بوده و به پاک‌دستی اشتهار داشته باشند تا بتوانند با پاک‌دستی به مردم خدمت کنند.

امام جمعه با بیان اینکه نگاه و نگرش یک وزیر باید ملی باشد، افزود: ما نیاز به وزرایی داریم که کارآمد باشند تا مشکلات کشور را حل کنند. 

بارانی با تأکید بر اینکه مجلس نیز باید اصل و اساس را بر همکاری با دولت داشته باشد. افزود: رئیس‌جمهور باید چنین وزرایی را به مجلس معرفی کند؛ زیرا این ویژگی‌ها مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی به اهمیت ذکر و یاد خدا در زندگی انسان‌ها پرداخت و با اشاره به واژگونی قلب برخی از مردم جهان به دلیل اشتباهات خودشان، گفت: آرایش‌های کذایی، کشف حجاب‌ها و ارتباط‌های خلاف متعارف، همه برگرفته از نگاه اشتباه انسان است.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه زیبایی واقعی در روح نماز و ارتباط عاشقانه با خداست که ماندگار و زیباست، افزود: اگر انسان از ذکر خدا دور شود، دلش کور و به شک و تردید دچار می‌شود که بنابراین، ذکر و یاد خدا برای سعادت و آرامش انسان ضروری است.

بارانی همچنین به اهمیت ذکر و یاد خدا در زندگی امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم امام حسین (ع) ذکر خدا و یاد خدا در همه عرصه‌های زندگی بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از