حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
معاون اقتصادی استاندار خبر داد:

«پارکوپلو» فرصتی برای معرفی سمنان

«پارکوپلو» فرصتی برای معرفی سمنان

معاون اقتصادی استاندار از رونمایی نرم‌افزار «پارکوپلو» در کافه‌بازار به‌عنوان نرم‌افزار معرفی استان سمنان و گسترش ۵۵۰ کیلومتری فیبر نوری در کنار سایر پیشرفت‌های اقتصادی استان خبر داد.

محمدرضا صادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و کسب موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف گفت: استان سمنان در کسب پایتخت کتاب کشور و جاده ابریشم در کشور و موفقیت‌هایی در کاروان‌سراهای سطح استان کسب کرده است.

معاون اقتصادی استاندار ضمن اشاره به استان سمنان جز سه استان برتر اشتغال آفرینی در کشور اظهار کرد: در حوزه اقتصادی استان سمنان طبق اعلام بخش خصوصی در اتاق ایران رضایت‌مندی فعالان کارآفرینان و بخش خصوصی استان سمنان رتبه برتر کشور را کسب کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: رکن اصلی رشد اقتصادی در سطح کشور به‌ویژه استان سمنان حضور فعال مردم است و اعتبارات دولتی به‌تنهایی نمی‌تواند در این زمینه اقتصادی موفق باشد؛ اما حضور و رضایتمندی مردم در کنار مسئولین موجب پیشرفت اقتصادی خواهد شد.

صادقی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تورم، کنترل و حجم نقدینگی و حجم پول در کشور به‌عنوان سیاست‌های بانک مرکزی کشور افزود: در این راستا استان سمنان از طریق جذب سرمایه‌گذار جهت ارزآوری نسبت به سال گذشته در جذب سرمایه‌گذار خارجی ۹ برابر جهش داشته  و در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری را تجربه کرده است.

معاون اقتصادی استاندار در رابطه ‌با دیگر موفقیت‌های استان سمنان اظهار کرد: نرم‌افزار پارکوپلو در کافه‌بازار به‌عنوان نرم‌افزار معرفی استان سمنان از طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بومی استان سمنان است.

وی ضمن اشاره به گسترش ۵۵۰ کیلومتری فیبر نوری خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی باتوجه‌به علایق نوجوانان و جوانان خریدها از طریق پیج‌ها، کانال‌ها و از درگاه‌ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین برای گسترش کسب‌وکارها در فضای مجازی باید زیر ساخت‌های تبادلات سایبری را در استان ارتقا دهیم.

صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر پارادایم و فضای حاکم بر شرایط اقتصادی استان سمنان گسترش اقتصاددانش بنیان و اقتصاد دیجیتال در کنار اقتصاد گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به‌عنوان پیشران‌های اقتصاد استان در نظر گرفته شده است که در حال تحقق است.

معاون اقتصادی استاندار اظهار کرد: یکی دیگر از موفقیت‌های اقتصادی استان در گسترش کسب کارهای دیجیتالی آماده‌بودن طرح برج فن آوری جهت کلنگ‌زنی است که این طرح در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و مراکز نوآوری کلنگ‌زنی خواهد شد.

صادقی در پایان تصریح کرد: استان سمنان در بحث فن آوری معادن، صادرات محصولات دانش‌بنیان، گمرک استان سمنان و... به موفقیت‌های مثمرثمری دست‌یافته است.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از