حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

پدافند غیرعامل باید در جامعه تبیین شود

پدافند غیرعامل باید در جامعه تبیین شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: باتوجه‌به اهمیت موضوع، ارتقای سطح آگاهی جامعه در موضوع پدافند غیرعامل ضروری است.

اسماعیل طحان ناسازی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در جامعه گفت: باتوجه‌به اهمیت موضوع، ارتقای سطح آگاهی جامعه در موضوع پدافند غیرعامل ضروری است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در ادامه افزود: باید با افزایش میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه پدافند غیرعامل، از منابع ملی و حیاتی صیانت کرد و آسیب‌های احتمالی را به حداقل رساند.

 

وی به اهمیت شناخت جامعه از مباحث پدافند غیرعامل تأکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای تهیه برنامه‌های آموزشی باهدف تشریح ماهیت این مبحث برای آحاد جامعه شد.

 

بنا به گفته طحان در راستای افزایش آمادگی و هوشیاری در جامعه باید همگان در راستای شناسایی نقاط ضعف و قوت جامعه و دستگاه‌های اجرایی همکاری کرده تا در راستای صیانت از زیرساخت‌های اساسی جامعه دچار بحران نشویم.

 

این مقام مسئول موضوعاتی مانند معضل ترافیک در شهر سمنان، کارخانه‌های آلاینده و پساب فاضلاب را از معضلات اساسی و پدافندی دانست و افزود: باتوجه‌به اهمیت این موارد و تحت‌الشعاع قراردادن زندگی روزانه مردم در تمام موارد ورود جدی شده است.

 

وی از اجرای مانوری شبیه‌سازی‌شده به واقعیت در شهرستان گرمسار خبر داد و ابراز کرد: تهیه نیاز روزانه مردم به مواد غذایی اصلی یکی از مواردی است که باید نسبت آن اهتمام و پیگیری لازم انجام شود تا در مواقع ضروری با بحران روبرو نشویم و به همین خاطر بررسی نانوایی‌های سطح شهر گرمسار از لحاظ دستیابی به سوخت دوم و جایگزین گاز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: ۶۰۰ عنوان برنامه در قالب‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، رزمایش و همایش هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل در این استان اجرا می‌شود.

 

وی ادامه داد: کارگروه‌های زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان برای شناسایی و پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از تهدید‌ها در بخش‌های مختلف از سایبری و صنعتی گرفته تا غذایی و زیست‌محیطی فعالیت دارند.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از