حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

پزشکیان فراجناحی عمل کند

پزشکیان فراجناحی عمل کند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتظار می‌رود رئیس‌جمهور منتخب از افراد شایسته و با صلاحیت و بدون توجه به دیدگاه‌های جناحی در کابینه خود بهره گیرد.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان شاخصه‌های مورد نظر برای دولت چهاردهم گفت: با توجه‌ به دوران ریاست‌جمهوری شهید رئیسی و خدمات ارزنده این شهید راه خدمت، انتظار می‌رود که دولت چهاردهم نیز بدون توجه به اختلافات جناحی، ادامه مسیر شهید رئیسی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

 وی در ادامه افزود: در رابطه ‌با انتخاب کابینه از سوی رئیس‌جمهور منتخب باید شاخصه‌های موردنظر وی برای تعیین افراد مورد بررسی قرار گیرد. 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حضور افراد حاضر در کابینه دولت یازدهم و دوازدهم که دارای پیشینه‌ نامناسب و مسئله‌دار هستند در دولت چهاردهم سبب موجی از نگرانی و یأس در مردم خواهد شد. 

هانی زاده خاطرنشان کرد: عواقب حضور بعضی افراد از کابینه دولت آقای روحانی در دولت پزشکیان گریبان روابط بین‌المللی و سیاسی کشور را هم خواهد گرفت. 

وی در ادامه تأکید کرد: تنها دو مانع برای راه‌نیافتن این افراد در کابینه دولت چهاردهم وجود دارد و آن انتخاب‌ نشدن از سوی رئیس‌جمهور منتخب و دیگری عدم تأیید صلاحیت توسط مجلس شورای اسلامی است. 

هانی‌زاده بیان کرد: با توجه‌ به این موضوع که ریاست‌جمهوری عالی‌ترین مقام بعد از رهبری در کشور است؛ بنابراین اختیارات مشخصی برای اداره کشور دارد؛ اما نکته حائز اهمیت این است که خروج از ریل‌گذاری و مسیر شهید رئیسی مخاطراتی را برای دولت چهاردهم و کابینه وی به همراه خواهد داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از