حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

کابینه دولت چهاردهم از افراد انقلابی باشد

کابینه دولت چهاردهم از افراد انقلابی باشد

خطیب جمعه سمنان گفت: رئیس‌جمهور منتخب بر طبق وعده‌های خود عمل کرده و کابینه دولت آینده را فراجناحی و از افراد انقلابی تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگارسیاسی  پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌  والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به ایام محرم و صفر و برگزاری مراسم عزاداری گفت: در دهه اول محرم شاهد برگزاری مراسم باشکوه و عرض ارادت مردم بودیم، هرکسی تلاش کرد تا  به‌نوعی به این دستگاه متصل باشد و کاری انجام دهد. 

وی در ادامه افزود: بنده از تک تک برگزارکنندگان مراسم عزاداری تشکر میکنم زیرا برگزاری برخی رسوم علاوه بر هزینه بالا، زحمت و تلاش بسیار به همراه دارد اما نه بانی‌های مراسم نه مردم دست از عرض ارادت خود به ساحت مقدس اباعبدالله (ع) نمی‌کشند. 

خطیب نماز جمعه سمنان با بیان ویژگی‌های مکتب عاشورا گفت: مکتب عاشورا جامع و کامل است اگر بُعد احساسی آن بُکاء، غصه و ماتم برای اباعبدالله الحسین است را شامل شود، از طرف دیگر منطق و عقلانیت جهاد تبیین را به همراه دارد، و بُعد سوم آن استکبار ستیزی و زیر بار ظلم سرخم نکردن است. 

مطیعی تصریح کرد: باید در مکتب امام حسین (ع) هر ۳ بُعد را درنظر گرفت، باید شور حسینی همراه با شعور حسینی باشد، درغیر این صورت هنگام استفاده از شیوه و مکتب امام حسین (ع) در زندگی حقیقی نمی‌توانیم خوب عمل کنیم. 

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: در مسئله غزه و جنایاتی که توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد نباید چشم‌ها را بست و سکوت کرد می‌بایست یزید زمان را بشناسیم، این غاصبان و دژخیمان برای آزادسازی چهار اسیر نزدیک به ۴۰۰ نفر را به شهادت رساندند. 

مطیعی تأکید کرد: متأسفانه سازمان‌های حقوق بشر در دنیا سکوت کرده و چشم بر جنایات اسرائیل بسته‌اند، کشورهای منطقه نیز با سکوت و عدم حمایت از غزه به همراهی با این رژیم منحوس پرداختند که جای تأسف دارد.

وی با اشاره به حضور برخی افراد کم‌حجاب در عزاداری‌ها عنوان کرد: پایبندی به مکتب اباعبدالله شامل تمام اهداف قیام حضرت می‌شود، متأسفانه  شاهد برخی شرایط در عزاداری‌ها بودیم که پسندیده نیست، و فردی نباید بگوید من گریه و عزا و البسه سیاه امام حسین (ع) را قبول دارم؛ اما در رابطه با پوشش این موارد را قبول ندارم. 

مطیعی عنوان کرد: رئیس‌جمهور منتخب در حال انتخاب کابینه و افراد مختلف برای حضور در دولت است، امیدواریم وی برطبق وعده‌ها و گفتار خویش عمل کند و شاهد مغایرت آن چه گفته شده با وعده‌های دوران تبلیغات نباشیم.

گفتنی است، اهمیت انتخاب افراد اصلح برای ورود به کابینه دولت چهاردهم، لزوم تداوم ریل‌گذاری شهید جمهور در دولت چهاردهم و اشاره به بازی‌های سیاسی آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری مهم‌ترین موضوعاتی بود که از تریبون این هفته نمازجمعه سمنان مطرح شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از